L’ANC es posa al descobert per acostar el fons i les instal·lacions

-->
Enllaç copiat al clipboard
11/06/16 a les 14:39h
 |  1 minut de lectura
Secció: Societat

L’Arxiu Nacional de Catalunya (ANC), ubicat a Sant Cugat, ha posat al descobert el seu fons per commemorar el Dia Internacional dels Arxius. Un any més, l’equipament ha organitzat una jornada de portes obertes que ha permès els ciutadans conèixer les instal·lacions, el funcionament i el fons d’aquest equipament que acull 50 quilòmetres linials de documents.

Inaugurat el 1995, l’Arxiu Nacional de Catalunya és cada vegada més proper als ciutadans gràcies a jornades de portes obertes i al més de milió de documents que ja s’ha digitalitzat. Ho ha explicat la tècnica d’Imatge de l’ANC Merche Fernández, que aquest dissabte ha guiat alguns dels més de 100 ciutadans que s’han acostat a aquest espai.

Declaracions

Merche Fernández

Ahir era més desconegut que avui. Els arxiu s’han apropat molt a la ciutadania. No hem parat de fer jornades de portes obertes.

L’ANC acull important documentació. Més enllà dels coneguts ‘papers de Salamanca’, l’equipament dóna cabuda en 32 dipòsits a més de 50.000 metres linials de material. És una tasca per la qual els ciutadans s’interessen.

Declaracions

Merche Fernández

Molts ciutadans pregunten com poden donar la seva documentació. Hi ha una conscienciació ja. La gent que ve se sorprèn molt quan entra a l’edifici.

L’Arxiu Nacional de Catalunya està fregant el límit de la seva capacitat. És per això que té previst una ampliació de les seves instal·lacions.