Ja fa molt de temps que esperàvem una solució per part de l’Ajuntament i de l’AMB que donés sortida a la complicada situació que viu el transport urbà a la nostra ciutat. Amb un contracte que va caducar a finals del 2018, que impossibilitava fer qualsevol actuació en el servei, les freqüències de pas, la renovació de les línies i de la flota amb autobusos de més de 15 anys, o la dificultat en instal·lar i mantenir les marquesines, feia que el Transport Urbà de la nostra ciutat no fos una alternativa real ni efectiva per deixar d’utilitzar el vehicle privat.
Per aquest motiu, ens hem de felicitar per l’acord que s’ha anat endarrerint de nou conveni de col·laboració entre l’AMB i l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès per la prestació del servei públic de transport col·lectiu urbà de viatgers. Un acord que s’ha arribat sense la necessitat d’arribar a la confrontació amb l’AMB. Aquest era el camí correcte, com ja vam defensar els socialistes en el seu moment al Ple Municipal, i és així com s’aconsegueixen les coses d’una manera més ràpida i segura entre les diferents administracions i sense perjudicar els ciutadans que és per qui treballem.
Amb el nou conveni s’inicia la redacció dels plecs per tal de fer la nova licitació que, segons l’acord, ha d’estar en un màxim de dos anys amb el nou servei en marxa. Cal, per tant, fer un bon seguiment tècnic i polític que garanteixi el màxim els drets de l’usuari i treballadors amb la nova concessió.
Cal remarcar que quedaria fora del nou conveni tota una sèrie de millores del servei que són imprescindibles per donar resposta a una ciutat de 100.000 habitants, on l’Ajuntament haurà d’invertir per ampliar la flota d’autobusos que s’haurà d’adaptar a la nova xarxa de transport i donar resposta a millores com la reducció de freqüències a 15-20 minuts, donar serveis més amplis els caps de setmana, els mesos d’estiu, millorar el servei de bus a demanda als barris de muntanya o la creació d’una línia de bus nit. També és rellevant estudiar la possibilitat de crear una estació central d’autobusos que vertebri i millori la mobilitat al nostre municipi o la creació d’una línia de bus directe a l’aeroport. Totes aquestes millores tenen un cost que haurà d’assumir l’Ajuntament i no l’AMB.
Per altra banda, les noves cotxeres han d’estar a Sant Cugat, ja que si els nous vehicles, que són elèctrics, han d’estar a prop de punts de càrrega i no com ara que estan a Sabadell i poden dificultar el bon funcionament del servei. Una nova flota de 27 nous vehicles que es compraran i que haurà d’estar adaptada a la nova xarxa i recorreguts per tal de donar resposta a les necessitats reals dels usuaris.
Amb relació als treballadors i treballadores del servei públic de transport, hem de garantir en el nou plec de condicions una millora en les seves condicions de feina i garantir que puguin tenir accés a lavabos en punts concrets dels recorreguts per tal puguin desenvolupar la seva jornada laboral amb normalitat.
Amb tot, les administracions hem de treballar de forma coordinada i responsable per tal de donar resposta i solucions a les necessitats, serveis i demandes que tenen els nostres veïns i veïnes.

