El projecte d’urbanització de
Una vegada eliminades les línies d’alta tensió i el temor veïnal d’una via ràpida, l’avinguda de Baixador posa fil a l’agulla a la urbanització de 2.582 metres lineals ubicats en la seva majoria a Valldoreix. Uns 400 estan situats a Mira-sol, entre el carrer de Guadalajara i Tenerife, a Mas Gener. El disseny final de l’avinguda es presentarà a l’octubre després d’un procés de participació obert amb una comissió
de 13 voluntaris que consensuaran amb les administracions els usos de l’avinguda. Sobre les quotes veïnals i el cost del projecte, ni l’Ajuntament ni l’EMD han concretat xifres, però sí que els veïns pagaran el mínim possible. El tinent d’alcalde d’Urbanisme, Damià Calvet, ha explicat a Cugat.cat que el finançament es mantindrà en un 80% a càrrec dels veïns i un 20% a compte de les administracions. El president de l’EMD, Josep Puig, ha garantit les aportacions de l’Ajuntament i la Diputació i que es vetllarà perquè les quotes veïnals siguin raonables.
Josep Puig
Damià Calvet s’ha atrevit a calendaritzar l’actuació i ha situat el final d’obres al llarg del 2019, tot i que la voluntat seria enllestir-les en aquest mandat.
Damià Calvet
L’objectiu del consistori i l’EMD és construir una ‘via pacificada’, cosa que han compartit la majoria dels veïns assistents que han formulat preguntes sobre l’obra. Les administracions han confirmat que les quotes seran menors en els trams que tinguin actuacions ja fetes i la redacció d’un estudi de mobilitat d’impacte sobre la zona. Ferran Massanés i Joan Pons han expressat la necessitat de fer una urbanització ‘de dalt a baix’ i una intervenció per regular l’actual trànsit a la zona.
Veïns
La transformació de l’avinguda de Baixador està prevista en el Pla de Mobilitat Urbana
(PMU). La trobada d’aquest dijous s’ha celebrat a la sala de plens de l’EMD amb l’assistència d’una quarantena de veïns i els representants de l’oposició a Valldoreix.

