Sant Cugat insta l'AMB a implantar la targeta verda més enllà de la zona 1 del sistema tarifari

La targeta verda pretén reduir el nombre de vehicles a les carreteres

Política

Publicat el 23/gen/17 per Redacció / Sílvia González

Sant Cugat demana a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que inclogui els municipis externs a la zona 1 de tarifació integrada, com Sant Cugat, en la posada en funcionament de la targeta verda, el sistema per premiar les persones que canviïn el transport privat pel públic. La petició sorgeix d'una moció original d'ERC-MES presentada amb ICV-EUiA i Convergència. La proposta s'ha aprovat per unanimitat.

Escolta-ho

Està previst que la targeta verda s'engegui a la primavera-estiu, però la mesura s'inclou només per a municipis de la zona 1, fet que deixaria fora Sant Cugat. La demanda del ple pretén evitar que existeixi aquesta discriminació, tal com ha expressat el regidor d'ERC-MES Èric Gómez.

Èric Gómez

És una nova discriminació a la nostra ciutat. El fet que Sant Cugat formi part de la zona 2 i ciutats com Castelldefels estigui a la 1 és una discriminació.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



La targeta verda permetrà viatjar de franc en transport públic durant tres anys a canvi de desballestar un cotxe de més de 10 anys. A més, caldrà un compromís de no comprar cap vehicle nou fins sis mesos després del desballestament.

Tots els partits han coincidit, amb matisos, en la importància de la petició a l'AMB. ICV-EUiA considera que cal solucionar les discriminacions entre els municipis de l'àrea en termes de mobilitat i Convergència creu que l'AMB ha de posar fil a l'agulla en l'assumpte.

El PP ha aplaudit la mesura, però considera que l'Àrea Metropolitana ha de regular millor les polítiques de mobilitat. En la mateixa línia s'ha expressat C's, que troba positiva la targeta verda, però la qualifica d''insuficient' i es pregunta què han fet els anteriors governs de la Generalitat en aquest sentit. També és insuficient per a la CUP-PC, que ha reivindicat 'un transport públic real' amb la universalització del seu accés.