Els autobusos no tornaran a circular per la plaça de Lluís Millet

Així ho ha avançat el primer tinent d'alcaldia, Pere Soler, al consell de barri del Nucli Antic

Imatge d'arxiu de la plaça de Lluís Millet / Foto: Google Maps

Política

Publicat el 24/gen/23 per Sara Bella

Cap autobús tornarà a passar per la plaça de Lluís Millet. Així ho ha assegurat el primer tinent d'alcaldia, Pere Soler, al consell de barri del Nucli Antic, que ell mateix presideix. Segons ha afirmat Soler, aquesta era una de les propostes de l'actual govern, l'execució de la qual es va accelerar a causa del despreniment d'un balcó a tocar de la plaça. Actualment, les línies que passaven per Lluís Millet s'han redirigit cap a l'avinguda de l'Enllaç i 'quan es tanqui l'acord amb l'AMB hi haurà un redimensionament de les línies perquè no passin tants autobusos per aquesta avinguda', ha concretat Soler. De la mateixa manera, la parada de bus de plaça de Lluís Millet es va traslladar a les parades dels carrers Àngel Guimerà, Martorell (rotonda) i Safareigs. Finalment, l'Ajuntament ha decidit consolidar aquests canvis.

Amb tot, les parades d'autobús que actualment connecten amb l'estació dels FGC Sant Cugat Centre són aquestes:

  • L1 (direcció Plaça dels Pins - Mira-sol). El bus circula des de Lluís Companys cap a la rotonda del c. Martorell, on té la parada.
  • L2 a, b i c (direcció Rambla del Celler). El bus passa pel túnel de sota Lluís Millet i té la parada al carrer Àngel Guimerà.
  • L2 a, b i c (direcció El Colomer i Turó de Can Mates). El bus circula des de Lluís Companys cap a la rotonda del c. Martorell, on té la parada.
  • Línia interurbana (A6). El bus passa pel túnel de sota de Lluís Millet i té la parada al carrer Àngel Guimerà.
  • Línies nocturnes (N61, N62 i N64). El bus circula des de Lluís Companys en direcció al carrer Safareigs, on té la parada.

  • La sessió també ha servit per informar el veïnat d'altres actuacions del barri, com el reasfaltatge de l'avinguda de Gràcia, l'estat del projecte de la remodelació de l'avinguda Anselm Clavé i els arranjaments de diversos carrers de la zona, com el carrer Sant Bonaventura, Sant Antoni, Xerric i Santa Maria, entre d'altres.

    Anselm Clavé

    Respecte a la vianantització d'Anselm Clavé, tallada al trànsit des del passat novembre, s'ha explicat que ja s'ha renovat la canonada d'Aigües Sabadell i el clavegueram. Ara començaran les actuacions de millora de l'enllumenat, la telefonia, el gas i l'aigua potable. En relació amb els canvis de sentit que ha provocat l'obra, un veí s'ha queixat de la saturació que això provoca a Lluís Companys. Soler li ha respost que l'opció actual "és la millor solució", però s'ha compromès a millorar la senyalització dels carrers perquè els conductors coneguin alternatives de pas.

    Altres temes que s'han tractat al consell

    Un altre dels temes que ha sortit a petició dels assistents és l'estat de la construcció d'una passarel·la paral·lela al Pont de Can Vernet. Aquesta és una actuació que havia anunciat el govern per protegir el valor patrimonial del pont, però, segons ha explicat el primer tinent d'alcaldia, finalment no és possible construir la passarel·la al costat del pont i, mentre s'estudia la seva nova ubicació, es millorarà l'accés per sota del pont, que és per on tothom ara mateix està creuant el torrent.

    Al consell també s'han explicat els projectes guanyadors dels pressupostos participatius d'enguany, a la vegada que s'ha fet un repàs de l'estat dels projectes dels pressupostos anteriors.

    Finalment, el regidor de Participació i Barris, Oriol Sànchez, ha explicat la proposta de modificació del reglament del consell de barri "per tal d'adaptar-lo a la realitat actual dels consells i a la seva organització territorial". En aquest sentit, Sànchez també ha anunciat que s'estan "redefinint els límits dels barris que conformen els districtes".


    DECLARACIONS

    Pere Soler

    No tornaran a passar mai més els autobusos per la plaça de Lluís Millet i quan es tanqui l'acord per al traspàs de la competència dels autobusos municipals amb l'AMB, hi haurà un redimensionament de les línies, i això farà que la pressió que abans hi havia per allà, ja no hi sigui.

    Your browser doesn’t support HTML5 audio