Quatre anys dels atemptats de Barcelona i Cambrils, on hi va haver dues víctimes de Sant Cugat

Recuperem la conversa amb Adriana Martín, filla i germana de les dues santcugatenques víctimes a l'atemptat de les Rambles

190816-concentracio-atemptats.jpg
Una imatge de l'acte de record a les víctimes del 2019 / Foto: Cugat Mèdia
-->
Enllaç copiat al clipboard
17/08/21 a les 09:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Societat

L’efemèride dels atemptats terroristes del 17-A arriba enguany amb sentència: al mes de maig, l’Audiència Nacional va condemnar a 53 anys i mig i 46 anys i mig de presó els seus dos principals acusats. 16 persones van morir en l’atac i més de 150 van resultar ferides. Entre aquestes últimes, hi va haver dues veïnes de Sant Cugat. Coincidint amb l’inici del judici al novembre, Cugat Mèdia va conversar amb Adriana Martín, filla i germana de les dues santcugatenques víctimes a l’atemptat de les Rambles.

En aquesta entrevista, Martín es va mostrar molt crítica amb el paper de l’administració pública amb les víctimes i familiars de l’atemptat. Explicava que a ella mateixa se li va denegar la condició de víctima malgrat ser familiar directa de dues ferides greus en l’atac. Martín també es preguntava per què no s’havia establert cap comissió d’investigació política sobre els atemptats del 17-A, i va demanar que s’acceptés que “va haver-hi errors” i que l’atac jihadista “es podia haver parat”. D’altra banda, va qualificar de “molt deficient” el tracte a l’hora de facilitar tràmits per aconseguir ajudes econòmiques i socials. “Els protocols estan bé, però s’haurien de suavitzar”, considerava Martín el novembre passat.