La Covid-19 també ha fet canviar els hàbits a l’hora d’anar a comprar roba. Amb la reobertura dels comerços després del confinament domiciliari, la inseguretat i la por a contagiar-se va provocar que molta gent preferís no emprovar-se la roba a les botigues. Un comportament que, gràcies a les mesures higièniques adoptades pels professionals del sector, s’ha destensat. Quins són aquests processos que segueixen per garantir la seguretat de la seva clientela? Cugat Mèdia s’ha endinsat en alguns comerços de roba de Sant Cugat per descobrir-ho.
Cada botiga utilitza els seus mètodes, però gairebé totes treballen en la mateixa línia per protegir els seus clients. La dependenta de Blue velvet, Paula Pujol, detalla que desinfecten les peces de roba després de cada ús amb un vaporitzador abans de tornar-les a posar a la venda. D’altra banda, després que la clienta surti de l’emprovador, aquests són ruixats amb esprai higienitzant. A més, la botiga també se centra en la neteja d’espais comuns i els desinfecten amb profunditat abans de l’obertura i al tancament.
Al Blue Moon, les peces de roba desinfectades es deixen 48 hores en quarantena / Foto: Cugat Mèdia
La propietària de la botiga Blue Moon, Bea Martínez, està convençuda que estan treballant de manera “correcta”, tot i que al principi se sentien amb “la responsabilitat” de demostrar als clients que “no hi ha risc” en emprovar-se la roba. Fent una mirada enrere, la botiguera assegura que “ho han aconseguit”. Ara, remarca, “la gent està més tranquil·la” i se sent “més segura”, ja que s’ha demostrat que la roba “no contagia” i, tot plegat, fa que tant els treballadors com els clients estiguin “menys tensos”. Els nous mètodes de desinfecció, tot i que ja s’apliquen des de fa mesos, també suposen un plus de feina per a les botigues. Així tot, tant la Paula com la Bea, remarquen que “ja s’han acostumat” a aquesta nova manera de treballar.

