Les conseqüències de la vaga del sector del transport per la pujada del preu del gasoil es fan sentir a Sant Cugat. Algunes benzineres ja s’han quedat sense carburant, mentre que els mercats i els supermercats es podrien quedar sense alguns productes aquest dimarts si no s’atura la protesta.
Cotxes i motos han fet llargues cues aquest dilluns a les benzineres per omplir el dipòsit. L’increment de la demanda i l’aturada en el subministrament de carburant posa en risc que les estacions puguin continuar donant servei aquest dimarts. Algunes estacions de servei ja havien exhaurit, aquest dilluns a la tarda, algun tipus de combustible o se n’estaven quedant sense. Els consumidors han acceptat aquesta situació de diverses maneres.
Josep Baeta
Mercats, supermercats i queviures també han notat la vaga del transport. Productes que s’han de comprar al dia com la carn i la verdura han desaparegut dels punts de venda de la ciutat. Esther Tena, de la peixeteria Punt del Peix del carrer Major, ha mostrat la seva preocupació per la situació tot i que ha assegurat que podran servir peix.
Clients de les benzineres
Altres establiments que han de renovar el seu producte diàriament com els quioscs de premsa no han pogut vendre algunes capçaleres. Ho explica la quiosquera de la plaça de Pere San, Dolors Repiso.
Esther Tena
Per ara, bars i restaurants mantenen una situació de normalitat, malgrat la vaga. Molts establiments van comprar més producte la setmana passada en previsió d’aquesta aturada. Tot i això, aquest sector podria quedar-se sense productes frescos com la verdura i el peix si la vaga s’allarga fins a finals de setmana. Ho explica el president del Gremi d’Hostaleria de Sant Cugat, Josep Baeta.
Dolors Repiso
Segons la Federació Catalana d’Estacions de Servei, el 75% de les benzineres catalanes ja ha esgotat les reserves d’algun tipus de combustible. Un altre sector que està notant els efectes de l’aturada és la indústria d’automoció. Seat ha hagut de paralitzar gran part de la producció per la manca de components que serveix l’indústria auxiliar.

