Cultura, reivindicació i feminisme s’han donat la mà en la primera edició de l’EstrogenFest, organitzat per Òmnium Sant Cugat. La jornada, amb motiu del Dia de la Dona (8-M), ha tingut lloc als jardins de Sant Francesc i ha tingut com a objectiu donar veu a entitats i associacions locals que lluiten per la igualtat i el feminisme. Així, xerrades, activitats infantils, dansa, música, poesia i molt més han donat forma a un dia amb la dona de protagonista.
Els jardins de Sant Francesc s’han convertit en l’escenari per visibilitzar la lluita feminista aquest dissabte amb una jornada impulsada per Òmnium Sant Cugat i que ha comptat amb la col·laboració de 8MilMotius, Aleteig, Antígones, Caporales ‘La Fraternidad’, Pasquines
i Versembrant. La responsable de la Comissió de cohesió social i la dona d’Òmnium Sant Cugat, Anna Rigol, ha detallat a Cugat Mèdia que l’EstrogenFest és una festa “reivindicativa, cultural i festiva” amb l’objectiu que entitats de Sant Cugat “es veiessin lliures i sense censura” per explicar les seves “casuístiques”, tot plegat, amb “una visió feminista”. Amb “una assistència bona” a la jornada d’aquest dissabte, Rigol ha assegurat que aquesta celebració “ha vingut per quedar-se” i es repetirà anualment. El col·lectiu 8MilMotius ha ofert una xerrada per explicar la situació de set membres santcugatenques, que estan en un procés judicial, després de ser denunciades pel tall de les vies a Sant Cugat durant la vaga feminista del 8 de març del 2018. Les vaguistes estan encausades per desobediència a l’autoritat i desordres públics, càrrecs que poden suposar penes de presó i fins a 26.000 euros de responsabilitat civil. L’Anna, membre de 8MilMotius, ha recordat que les set encausades estan ara a l’espera de judici. Aquest dissabte han posat el focus en “la repressió”, una “eina de l’estat per silenciar i criminalitzar la protesta” i com, en aquest cas, ha sigut un “càstig exemplar” contra la lluita feminista. En concret, la xerrada s’ha centrar en “la repressió amb perspectiva de gènere”. “El nostre és el feminisme que molesta, el feminisme dolent i combatiu que cal reprimir”, ha afegit l’Anna durant la xerrada, que recorda que, en aquell moment, “el feminisme estava acceptat”, però no ho estava la seva lluita. “Fa tres anys, nosaltres vam començat a patir aquesta repressió com a moviment feminista”, ha conclòs la membre de 8MilMotius. Infants i joves també han pogut gaudir de propostes com contacontes feministes amb Eva Tataret i un taller de rap feminista a càrrec de Versembrant. La jornada ha continuat amb una actuació de dansa de l’associació folklòrica i cultural de Bolívia Caporales ‘La Fraternidad’, la representació de les cançons del taller de rap feminista, un dinar popular de carmanyola amenitzat amb les punxadiscos Antígones, la lectura de les guanyadores del concurs ‘Cartes a una dona’. l’espectacle ‘Aleteig’, amb Aina Serra, Clara Hosta i Lali Mateu; un concert de les Pasquines i, per posar punt final, el sorteig d’una panera.

