Sant Cugat posarà en marxa l’1 de maig la Zona de Baixes Emissions

La mesura restringirà l'entrada de cotxes contaminants al centre, igual que a Barcelona, però no hi haurà sancions fins a l'1 de novembre

-->
Enllaç copiat al clipboard
11/03/21 a les 15:32h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

Sant Cugat posarà en marxa l’1 de maig la Zona de Baixes Emissions, una mesura que impedirà la circulació dels vehicles més contaminants al centre de la ciutat. Serà el primer municipi català que tiri endavant aquesta iniciativa, que ja funciona al voltant de Barcelona -a l’interior de les rondes-, des de setembre de l’any passat. A Sant Cugat, els vehicles que no disposin d’etiqueta ambiental de la DGT no podran entrar en una àrea de quatre quilòmetres quadrats delimitada per la carretera de Vallvidrera, la ronda Nord, l’avinguda de Roquetes, el carrer de Sant Crist de Llaceres i el passeig de Valldoreix entre les set del matí i les vuit del vespre.

CONSULTA AQUÍ LA DOCUMENTACIÓ Zona de Baixes Emissions

Les primeres sancions a qui ho incompleixi es començaran a posar a partir de l’1 de novembre. Segons la gravetat, poden ser d’entre els 100 i els 500 euros i tots els diners recaptats aniran destinats a polítiques de mobilitat sostenible. Hi haurà excepcions per als vehicles que disposin d’alguna autorització especial, com els dedicats al transport de persones amb mobilitat reduïda i persones amb malalties, entre d’altres. I també per aquells que ho sol·licitin prèviament i es registrin, per entrades puntuals amb un màxim de 10 a l’any. El control serà automàtic, amb cinc càmeres de lectura de matrícula, situades en diversos punts d’entrada a la ciutat i en un vehicle de la Policia Local. Tant l’alcaldessa, Mireia Ingla, com el regidor de Mobilitat, José Gallardo, han remarcat durant la presentació el compromís del govern amb la millora de la qualitat de l’aire i han agraït la col·laboració de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, corresponsable de l’ordenança i que ha aportat una subvenció de 100.000 euros per fer-la possible. El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, ha recordat que els municipis de més de 50.000 habitants hauran de tenir una Zona de Baixes Emissions per normativa a partir del 2023 i ha assegurat que ja treballen per a una Zona de Baixes Emissions metropolitana per abans del 2025. Una mesura que, a més, és adaptable i pot convertir-se en més restrictiva en episodis d’alta contaminació o en un futur, per treballar cap a unes ciutats més verdes i pacificades.