Establir criteris comuns en la definició de les
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, diversos representants municipals, entre ells la tinenta d’alcalde Cristina Paraira, i d’altres administracions metropolitanes han constatat en aquesta cimera que, dos anys després de la primera, s’han establert els mecanismes necessàris per combatre la contaminació atmosfèrica a la ZBE de les Rondes de Barcelona. Sant Cugat i Barcelona són els únics municipis que han previst restriccions al trànsit al centre de la ciutat per als vehicles més contaminants en cas d’un episodi d’alta contaminació. Aquestes restriccions seran permanents -hi hagi o no episodi de contaminació- a partir de l’1 de gener de 2020. La declaració inclou també limitar la velocitat en diferents trams de vies interurbanes de la conurbació de Barcelona com l’AP-7 i la B-23. Les institucions participants han reiterat les reclamacions a l’Estat perquè s’impliqui en aquest àmbit amb mesures com la regulació dels distintius ambientals, descomptes a autopistes per a VAO i ECO als peatges de competència estatal, l’impuls del transport ferroviari de mercaderies i el traspàs de la B-23, entre d’altres.

