Centenars de persones han omplert la plaça d’Octavià un any més per celebrar el Diumenge de Rams. Malgrat el mal temps, la ciutat ha inaugurat les festes de Setmana Santa amb una gran diversitat de branques d’olivera, palmes i palmons amb diferents decoracions. La cita ha reunit petits i grans en una benedicció oficiada pel mossèn de la parròquia de Sant Pere d’Octavià, Carles Cahuana, que ha fet una crida als valors de Jesús per afrontar el futur amb pau i esperança.
Un cop acabada la benedicció, els assistents s’han traslladat a la tradicional missa de la Passió. Alguns d’ells han destacat els valors familiars i catòlics de la celebració, així com també la importància de transmetre aquests valors als més petits per continuar amb la tradició.
Assistents
Els infants han estat un dels grans protagonistes de la festa amb palmes i palmons guarnits de diferents maneres, i que han fet picar ben fort mentre es feia la benedicció.
Infants
El Diumenge de Rams, que recorda l’entrada de Jesucrist muntat sobre un ase a Jerusalem amb els deixebles, és l’acte principal de la jornada. Les activitats litúrgiques continuaran aquesta diumenge a la tarda amb el Via Crucis al Claustre del Monestir a les sis i el Cant de Vespres a les vuit. La tradició mana guardar les palmes i palmons beneïts fins al Diumenge de Rams de l’any vinent.

