Sant Cugat estén la mà a Síria i es declara ciutat acollidora

siria_crisis_top_spotlight2013.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
21/09/15 a les 19:36h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Política

Sant Cugat es converteix en ciutat refugi i es compromet, amb el suport de tots els grups polítics municipals, a donar suport a la població refugiada víctima dels conflictes armats a la Mediterrània. Amb la mirada posada a l’èxode sirià, el ple ha aprovat amb una moció institucional instar el govern espanyol a augmentar les places d’asil i demanar a la Generalitat una revisió de la partida de protecció internacional. El consistori també es compromet a elaborar un pla d’acollida d’asil.

Escolta-ho

Sant Cugat

ha oficialitzat amb una moció institucional la tasca que està fent des de fa setmanes per atendre la possible arribada de persones refugiades procedents de Síria. Amb aquesta crisi humanitària sobre la taula, el municipi es declara ciutat d’acollida dels afectats pels conflictes armats a la Mediterrània i es compromet a picar a la porta de les institucions. En el cas del govern espanyol, el plenari demanarà ampliar les places d’asil i que sol·liciti a la Unió Europea més diners per a suport jurídic. Sant Cugat instarà la Generalitat a actualitzar la dotació pressupostària del Pla de Protecció Internacional a Catalunya i donar suport als municipis que, com Sant Cugat, es declaren ciutats acollidores de refugiats. El text també compromet al consistori a elaborar un pla d’acollida municipal d’asil i treballar en la sensibilització

de la població sobre la realitat dels desplaçats. El regidor d’ICV-EUiA Ramon Gutiérrez ha posat en valor que la ciutat s’hagi adherit a aquesta iniciativa, malgrat que la competència sigui estatal.

Declaracions

Ramon Gutiérrez

La competència és estatal, però el paper dels municipis és important per poder recollir el sentiment dels ciutadans que pressionen els governs i volen ajudar.

Sant Cugat també se sumarà al pla d’acollida de refugiats que elaborarà el Consell Comarcal del Vallès Occidental després que ho acordés el consell d’alcaldes i alcaldesses celebrat dimecres passat.