L'OAC millorarà l'eficiència dels serveis i reduirà el temps d'espera arran d'un estudi de dades

L'OAC es troba a l'Ajuntament / Foto: Ajuntament

Societat

Publicat el 31/mai/17 per Redacció

L'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l'Ajuntament millorarà l'eficiència dels serveis i reduirà el temps d'espera de les consultes després que s'hagi efectuat un estudi d'analítica avançat i del 'big data', en un projecte conjunt del consistori amb el Centre d'Excel·lència en Big Data d'Eurecat. El treball ha servit per analitzar la informació disponible a l'espai des de 2011 per identificar els patrons de comportament més habituals dels usuaris.

Hàbits
Així, s'ha conclòs que la majoria de peticions del servei són tràmits del registre, que suposen un 87% de les consultes. Concretament, les operacions més habituals són altes i canvis en el padró, tramesa de documentació oficial i gestió de factures. L'estudi també posa de manifest que la majoria de peticions tenen lloc els matins de dilluns a dijous, sobretot entre el maig i el setembre. El perfil del ciutadà que assisteix a la OAC és heterogeni, però predomina la franja d'edat dels 35 als 49 anys, amb nacionalitat espanyola i estudis superiors.