La Generalitat insta la comunitat educativa de Sant Cugat a 'seguir treballant per la cohesió'

Societat

Publicat el 12/set/17 per Oriol Petit

Sant Cugat ha inaugurat aquest dimarts el curs escolar 2017/2018 amb un acte a l'Escola Avenç en què la directora de Serveis Territorials d'Ensenyament, Carme Vigués, ha fet referència als processos de radicalització jihadista i ha instat la comunitat educativa a 'seguir treballant per la cohesió'. Després dels parlaments institucionals, el director adjunt del programa Escola Nova 21, Boris Mir, ha ofert una xerrada formativa sobre la personalització de l'aprenentatge.

Mestres i directius de les escoles santcugatenques i de les respectives AFA, a més de representants polítics i membres de diverses entitats locals, han participat a l'acte oficial d'inici del curs escolar. La directora de Serveis Territorials d'Ensenyament al Vallès Occidental, Carme Vigués, s'ha referit als atemptats de Barcelona i Cambrils del passat 17 d'agost i ha remarcat la necessitat de treballar per la cohesió en l'àmbit educatiu.

Carme Vigués

L'escola no és aliena al que passa a l'entorn i per això es treballa molt a nivell de cohesió.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



En aquest sentit, Vigués ha explicat que la Generalitat insistirà en la tasca de formació al professorat i en l'adopció de protocols de convivència. Pel que fa a les dades d'aquest inici de curs, ha destacat que a Sant Cugat hi ha hagut un increment notable d'alumnes d'educació infantil, contrari a la davallada en el conjunt de la comarca. També és significatiu l'augment en els cursos d'educació postobligatòria, sobretot de formació professional.

De la seva banda, la regidora d'Educació, Esther Salat, ha assegurat que Sant Cugat és una ciutat 'compromesa' amb l'educació, i ha instat els mestres a tenir també un paper actiu.

Esther Salat

Som conscients que les implicacions van més enllà i que l'educació és un tot on cal prendre partit.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



L'acte s'ha completat amb una xerrada participativa del professor i director adjunt del programa Escola Nova 21, Boris Mir, que ha convidat els assistents a reflexionar sobre el procés d'aprenentatge i com personalitzar els mètodes pedagògics.