La vianantització de l'avinguda de Cerdanyola arrencarà el primer trimestre de 2019

Es tracta de l'actuació central del Pla de millora del barri del Monestir-Sant Francesc

Societat

Publicat el 25/jul/18 per Martí González

Les obres de vianantització de l'avinguda de Cerdanyola començaran el primer trimestre de l'any que ve i està previst que la primera fase dels treballs, que té un pressupost de licitació de 1.270.000 euros, s'allargui durant cinc mesos. El projecte, elaborat per l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i que compta amb la participació de veïns i comerciants, vol 'solucionar problemes històrics' del barri, com la xarxa de clavegueram i, a més, integrar l'avinguda en l'eix de vianants que va des de l'estació i connecta amb el Monestir.

La primera part de les obres afectarà el tram entre el carrer de Montserrat i el passeig de Torreblanca, mentre que la segona, prevista per al 2020, allargarà la vianantització fins a la plaça de la Pelleria, a la cruïlla amb la Rambla del Celler. L'alcaldessa, Carmela Fortuny, ha assegurat que es tracta d'una 'demanda històrica dels veïns'.

Carmela Fortuny

És una demanda que permetrà resoldre problemes històrics com la xarxa de claveguerem i la possibilitat d'integrar aquesta avinguda en l'eix de vianants de Sant Cugat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



La vianantització d'aquesta avinguda és 'l'actuació central' del Pla Estratègic de millora del barri del Monestir-Sant Francesc, en el qual s'hauran invertit prop de quatre milions d'euros entre 2017 i 2019 del total d'11 milions pressupostats. El president del consell de barri de Centre Est, Ferran Villaseñor, ha celebrat que el pla 'tiri endavant', malgrat que el veïnat ha tingut la sensació en les diverses fases del procés d''anar tard'.

Ferran Villaseñor

Hi ha hagut diferents velocitats. Els veïns han tingut la sensació que anàvem tard i una de les primeres coses que volia dir és que el pla del barri del Monestir tira endavant.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



La proposta, que fins al 26 de setembre estarà exposada en informació pública i s'hi poden presentar al·legacions, transformarà l'avinguda amb dos trams diferenciats: del carrer de Montserrat al carrer de Borrell, on només hi podran circular vehicles autoritzats i de càrrega i descàrrega; i del carrer de Borrell fins la Rambla del Celler, que estarà obert a la circulació de vehicles però amb preferència per als vianants.

Pel que fa al disseny i a l'ordenació del terreny, el projecte proposa una via de plataforma única de 16 metres d'amplada amb una franja central on es plantarà una filera asimètrica d'arbres, bancs de fusta amb respatller, papereres, fanals de dues alçades, les zones de càrrega i descàrrega per a vehicles i les terrasses dels bars i restaurants.

Des de l'Ajuntament asseguren que la redacció del projecte ha estat 'molt complexa' perquè es tracta d'un espai 'difícil i compromès'. A més de parlar amb veïns i comerciants, també s'han fet estudis de mobilitat per traslladar les places d'aparcament i els accessos als comerços als carrers perpendiculars.

Pel que fa a la recollida de residus, un altre dels temes que preocupava als veïns, la tinenta d'alcalde d'Entorn Urbà, Cristina Paraira, ha assegurat que s'eliminaran els contenidors soterrats i que en els propers mesos es farà una prova pilot en punts concrets de barris del centre que consistirà en la recollida porta a porta o amb contenidors a la superfície. Paraira ha assenyalat que informaran degudament als veïns.

A més, des del consistori han aprofitat per fer esment a d'altres actuacions del Pla que ja s'han executat, com la millora de les pistes de Sant Francesc i la vianantització del carrer de la Creu, entre d'altres, i a treballs que s'han de fer properament, com la vianantització del carrer de Sant Llorenç, la remodelació dels Jardins del Vallès i la compra o expropiació de l'edifici d'entre el passeig de Torreblanca i l'avinguda de Cerdanyola per convertir-lo i adequar-lo en un equipament públic.