[Fotogaleria] Un submergible amb segell Sant Cugat bat el rècord mundial d'immersió més profunda

L'empresa santcugatenca Gutmar ha participat de desenvolupament i les proves de l'aparell

Societat

Publicat el 12/jun/19 per Anna González

El DSV Limiting Factor, un submergible tripulat, ha assolit el punt més profund del planeta. Aquest rècord mundial de la immersió més profunda ha comptat amb l'aportació de l'empresa santcugatenca Gutmar, que ha desenvolupat alguns dels components, que han estat posats a prova a les instal·lacions que la companyia té a Sant Cugat. De fet, l'empresa local ja treballa al municipi en el primer submergible turístic, que tindrà capacitat per a 24 passatgers.

Fins ara, el rècord estava en els 10.928 metres de profunditat, assolits el 1960 a Trieste. El submergible ha superat la fita en 16 metres més a l'abisme de Challenger, a la fossa de les Mariannes.

El DSV Limiting Factor està dissenyat i fabricat per l'empresa nord-americana Triton Submarines, amb la participació d'empreses catalanes com Ingenia, Ictineu i la santcugatenca Gutmar. A les instal·lacions de la companyia local, adquirides per a aquest projecte per Triton Submarines EMEA, filial espanyola, s'han posat a prova els components del submergible. Després de ser sotmesos a centenars de cicles a més de 1.100 atmosferes a les càmeres de pressió ubicades al municipi, el vehicle és el primer de la història certificat per operar a una profunditat 'ilimitada'.

Tot plegat, ha permès aquesta fita, que s'ha presentat aquest dimecres amb la participació de l'alcaldessa en funcions, Carmela Fortuny, qui ha posat en valor el posicionament internacional de Sant Cugat amb projectes com aquest. Fortuny ha assegurat que Gutmar té el compromís de quedar-se i créixer a la ciutat, on va arribar amb la marxa de Delphi.

Viatges turístics
Segons les previsions de Triton Submarines, la idea és iniciar aviat l'acoblament del primer submergible turístic a la planta santcugatenca. Batejat amb el nom de Triton DeepView 100 / 24, el vehicle podrà transportar 24 passatgers i dos tripulants a una profunditat de 100 metres en un casc completament transparent.




DECLARACIONS

Carmela Fortuny

És la continuació d'una història molt complicada de reindustralització de Delphi. En aquests moments comença a tenir aquests resultats tan positius

Your browser doesn’t support HTML5 audio