M鄃ia per aprendre matem鄑iques?

Sergio Belmonte explica al 'Sant Cugat a fons' el seu projecte educatiu, basat en l'鷖 de jocs de mans a classes de secund鄏ia


  • Comparteix:

Sergio Belmonte ha visitat Cugat M鑔ia / Foto: Guillem Babitsch (Cugat M鑔ia)

Sergio Belmonte ha visitat Cugat M鑔ia / Foto: Guillem Babitsch (Cugat M鑔ia)

Les metodologies innovadores esgarrapen a poc a poc terreny al m髇 educatiu. Poques s髇, per, tan innovadores com la de Sergio Belmonte, professor de matem鄑iques de secund鄏ia, que fa servir jocs de m鄃ia per ensenyar als seus alumnes. Els trucs amaguen molts processos matem鄑ics que desperten l'inter鑣 dels alumnes, que els han de reproduir despr閟 davant la classe o en v韉eo. Belmonte ho ha explicat a la secci 'Viure educant' d'Edbuilding, previ a la seva xerrada, el dia 30 de novembre a l'escola La Floresta, en una jornada de formaci de professorat de l'entitat sobre matem鄑iques manipulatives.

Escolta-ho

Tot va comen鏰r quan Belmonte es va haver d'enfrontar a les seves primeres classes com a professor de matem鄑iques a l'institut. A la recerca d'una aplicaci 'l鷇ica' del contingut de l'assignatura, es va adonar que molts jocs de m鄃ia, especialment amb cartes, tenen una explicaci matem鄑ica al darrere. Es va formar com a mag i des de llavors que alguns dels conceptes que ensenya a classe els fa amb aquesta metodologia.

Aix s, tamb alerta que 'no tot el que es fa a classe es pot explicar a trav閟 de la m鄃ia', sin que 閟 'un recurs m閟' per contribuir a la millora de les metodologies educatives. L'objectiu final, que la manera d'adquirir coneixements i compet鑞cies dels alumnes estigui lligat directament amb la manera com es relacionen ells amb la resta del m髇. Belmonte alerta que alg que viatg閟 en el temps des de dues o tres d鑓ades enrere avui en dia no entendria gaireb res del que passa al seu entorn 'excepte en una aula'.

Sergio Belmonte

Aix ve dels inicis, quan comen鏰va a fer classe. Buscava una aplicaci l鷇ica de les matem鄑iques. Estan a tot arreu i vaig descobrir que l'explicaci d'alguns efectes de m鄃ia s髇 pura matem鄑ica.



Comenta-ho a Facebook

OPINA

Identifica't per comentar aquesta not韈ia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Av韘 important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opini expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il穕egal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel穕ar el dret de publicaci als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.

Aconsegueix els v韉eos de Cugat TV en DVD

Mira el cat鄉eg de la Botiga de cugat.cat