Educació preveu el retorn virtual a les aules a partir del 14 d'abril

La conselleria estableix que les avaluacions tindran en compte la situació personalitzada de cada alumne

El criteri també afecta els centres de Sant Cugat / Foto: Ajuntament (Lluís Llebot)

Societat

Publicat el 31/mar/20 per Clara Bardají / Acn

La conselleria d'Educació ha establert que les avaluacions d'aquest curs, alterat per la crisi del coronavirus, tindran en compte la situació personalitzada de cada alumne. L'objectiu principal és donar continuïtat a l'activitat formativa per ajudar a mantenir els hàbits i el procés d'aprenentatge amb propostes educatives que arribin a tot l'alumnat, segons ha comunicat el departament. Pel que fa a l'avaluació, Educació estableix que el segon trimestre s'avalua fins al 12 de març, amb les observacions obtingudes fins a aquell moment, i preveu que el tercer trimestre comenci encara en situació de confinament el 14 d'abril, i per tant, 'la docència haurà de ser virtual.'

El departament també ha recordat que el seguiment tutorial i el suport emocional a l'alumnat i a les famílies prenen, en aquest context de crisi, més rellevància, especialment, en el cas de l'alumnat que té més dificultats a l'hora de participar en les activitats proposades.

Tenint en compte aquesta situació, Educació recorda que les activitats que s'organitzin han de seguir els paràmetres de l'ensenyament per competències bàsiques i defugir la necessitat i la pressió d'acabar els programes. Així, per exemple, es recomana fer propostes setmanals, des de diferents àmbits curriculars, amb calendari de lliurament i amb la possibilitat de fer un retorn de les activitats realitzades a l'alumnat. Al mateix temps, s'han d'evitar les tasques repetitives, els projectes han de ser motivadors i han de tenir l'acompanyament del professorat.

També és important que es garanteixi la interacció entre professorat i alumnat mitjançant qualsevol via o mitjà que, a més, en permeti el retorn per part dels estudiants. Per exemple, amb l'enviament de fotografies dels treballs o l'enviament de documents digitals.

La tercera avaluació podria començar durant el confinament
A més, segons indica Educació, l'inici de la tercera avaluació, que podria tenir lloc el 14 d'abril, es produiria encara en període de confinament i, per això, la docència 'haurà de ser virtual'. En aquest cas, l'avaluació haurà de ser qualificadora i personalitzada, tenint en compte les limitacions de cada alumnes. Els centres educatius, a més, hauran de revisar els criteris d'avaluació formulats a principis de curs i adaptar-los a les limitacions formatives i personals amb les quals s'hagi trobat cada alumne. A partir del 13 d'abril la conselleria establirà unes noves orientacions al respecte.