Uns 50 comerços de Sant Cugat aposten per la venda en línia per sobreviure

Aquest dilluns han començat a formar-se per poder vendre els seus productes a la plataforma cliccat.cat

Una imatge d'arxiu del carrer Santiago Rusiñol / Foto: Cugat Mèdia

Societat

Publicat el 2/nov/20 per Albert Solé

El petit comerç no vol quedar despenjat de les vendes del futur. Després de la mala experiència del confinament de la primavera, molts han decidit posar-se les piles i preparar-se per començar a vendre per internet. Aquest dilluns una cinquantena de comerços de la ciutat han començat una formació per adaptar el seu negoci a la venda en línia. L'objectiu és que a finals d'any, o principis del 2021, es posi en marxa una plataforma (cliccat.cat) on tots ells hi puguin vendre els seus productes, una iniciativa santcugatenca que s'ha estès per tot el país.

Sant Cugat Comerç, en col·laboració amb l'Ajuntament de la ciutat, van impulsar fa mesos aquest 'market place' per ajudar al comerç de proximitat a situar-se en el món de les vendes per internet. Es tracta de l'evolució de la pàgina web que es va crear amb un objectiu similar (slowshopping.com). Més de 80 associacions de comerciants de tota Catalunya s'han adherit al projecte, però només 16, entre les quals la fundadora, Sant Cugat Comerç, posaran en marxa ja cliccat.cat per Nadal.

Dels 50 comerços locals que aquest dilluns han començat la formació, Jesús Carballo, gerent de Sant Cugat Comerç, confia que n'acabin sent almenys 75. "El comerç està veient que davant de possibles nous confinaments, és obrir una finestra al món a través d'internet", afirma Carballo.


DECLARACIONS

Jesús Carballo

"El comerç està veient que davant de possibles nous confinaments, és obrir una finestra al món a través d'internet"

Your browser doesn’t support HTML5 audio