La directora de Cugat Mèdia, nomenada sotspresidenta de la Federació de Mitjans de Comuniació Locals

Mònica Lablanca es marca l'objectiu d'evidenciar la importància dels mitjans locals

La directora de Cugat Mèdia, Mònica Lablanca / Foto: Cugat Mèdia

Societat

Publicat el 6/nov/20 per Redacció

La directora de Cugat Mèdia, Mònica Lablanca, ha estat nomenada sotspresidenta primera de la Federació de Mitjans de Comuniació Locals de Catalunya (FMCLCat). Lablanca, que ocuparà aquesta posició durant quatre anys, es marca l'objectiu de reforçar el paper dels mitjans de comunicació de proximitat, ja que 's'evidencia que són més necessaris i importants que mai' i posa com a exemple la crisi de la Covid-19. La nova junta directiva, que seguirà tenint al capdavant el director de Ràdio Palau, Eduard Garcia, també apostarà per l'alfabetització mediàtica, col·laborant amb altres institucions com el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC).

Què és la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya (FMCLCat)?
La Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya (FMCLCat) va néixer l'any 1996 amb el nom de Federació de Ràdios Locals de Catalunya amb l'objectiu de potenciar la comunicació radiofònica de proximitat. L'assessorament tècnic i jurídic, la formació dels professionals i col·laboradors, i la representació del sector són els eixos principals d'actuació de la Federació.

La FMCLCat està integrada per emissores de ràdios locals de titularitat municipal i associacions culturals catalanes. Actualment agrupa un centenar d'emissores locals i el seu objectiu és representar totes les emissores municipals del país, així com establir llaços de cooperació amb les emissores de proximitat i associacions d'emissores locals de l'àmbit comunicatiu de parla catalana. El juny de 2012 la Federació de Ràdios Locals de Catalunya es va passar a anomenar Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya obrint la porta a d'altres mitjans, escrits o audiovisuals, principalment de titularitat municipal.


DECLARACIONS

Mònica Lablanca

El paper dels mitjans de comunicació de proximitat cada vegada agafa més força, s'evidencia que són més necessaris i importants. Hem tingut un gran exemple amb la Covid-19. Tenim molt a fer.

Your browser doesn’t support HTML5 audio