La Síndica de Greuges realitza 19 actuacions durant el mes d'abril

De les 13 queixes presentades, tres s'han desestimat, quatre s'han derivat i sis s'han començat a tramitar

Imatge de la nova síndica de greuges, Helena López Macho / Foto: Ajuntament de Sant Cugat

Societat

Publicat el 8/mai/22 per Sara Bella

L'oficina de la Síndica de Greuges de Sant Cugat ha realitzat 19 actuacions durant aquest mes d'abril. D'aquestes, 13 han estat queixes, quatre assessoraments i dues actuacions d'ofici. Les consultes han combinat l'atenció presencial amb la telemàtica, mitjançant el telèfon, el correu electrònic o la pàgina web.

En relació amb les queixes, sis d'elles ja s'han començat a tramitar, tres han estat desestimades i quatre s'han traslladat al Síndic de Greuges de Catalunya. La majoria de les queixes (8) són relatives als serveis a les persones, tres a l'administració general i dues als serveis territorials.

Concretament, els santcugatencs aquest mes s'han queixat per la negativa a renovar el carnet de soci d'una activitat de concessió municipal, la manca d'arranjament de vorera, el desacord amb les limitacions de la ZBE, el desacord amb l'atenció personal del SEPE, el desacord per l'aplicació del conveni laboral, el desacord amb les sancions per embrutar la façana de l'ajuntament, la manca d'accessibilitat al PAV I, el desacord amb el manifest de suport del síndic a un cas de desnonament, el desacord amb la taxa d'una llicència d'obres que no es van efectuar, els problemes amb l'escola d'uns infants, el desacord amb una sanció de trànsit, el desacord amb l'actuació d'un CAP del municipi i el desacord amb el retard de la concessió de llicències d'obres.

Pel que fa als quatre assessoraments rebuts, després d'estudiar-los en detall, dos han estat traslladats a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) i dos més s'han derivat a fora de l'àmbit de l'administració.