Sis edificis de Can Mates, sense calefacció ni aigua calenta des de diumenge

Des del fons inversor propietari de l'edifici els diuen que estan treballant per solucionar-ho, però els inquilins no s'ho creuen

L'edifici que es troba amb el problema / Foto: cedida

Societat

Publicat el 24/gen/23 per Redacció

Centenars de veïns de sis edificis situats a Can Mates -86 habitatges-, al voltant del carrer Josep Irla, estan sense calefacció ni aigua calenta des de diumenge, just quan més fred està fent. Una de les afectades, Mireia Cairó, s'ha posat en contacte amb Cugat Mèdia i ha explicat que ara la propietat és del 'fons voltor' Testa Residencial, tot i que en el seu moment els immobles van ser construits per la promotora del Banc Santander a través d'un conveni público-privat de lloguer social amb Promusa, que és qui va adjudicar els habitatges. Segons Cairó, Testa té subcontractat el gestor energètic des de fa un any. Aquesta veïna assegura que paga 40 euros, més IVA, de manteniment mensual, 'un manteniment que no s'està fent, perquè una de les dues calderes que ha de funcionar no ha funcionat mai, i ara la segona s'ha espatllat i no l'arreglen'. És per això que es troben sense aigua calenta ni calefacció, mentre que també denuncia que el preu d'aquests subministraments s'han doblat.

Cairó ha demanat responsabilitats a Testa Residencial, on li diuen que ha de parlar amb Fusiona, però Fusiona li diu que ells ja no porten aquest edifici. Per tant, els veïns no saben quina empresa energètica els porta: "Jo no sé a qui m'he de dirigir", exclama Cairó. "I enmig ens trobem els veïns, que des de diumenge no tenim calefacció ni aigua calenta perquè la segona caldera s'ha de reparar", protesta. A banda, comenta que a Testa Residencial li diuen que els tècnics hi estan treballant, però que ella no veu que hi hagi cap tècnic a l'edifici. "Estem a quinze graus i mig en una habitació i tinc dos nens petits. I no només jo, tots els veïns tenen fills i també hi ha veïns que són gent gran. Al segle que vivim, no podem estar en aquesta situació", insisteix. "I més, si pagues", afegeix dient que ella ha pagat el seu subministrament de calefacció i aigua calenta.

Cugat Mèdia s'ha posat en contacte amb Testa Residencial, però encara no han respost.

La veïna també ha demanat ajuda a l'Ajuntament, exposant que no li donen cap solució: "Et diuen que demanis cita telemàticament, i la cita me la donen per d'aquí a dues o tres setmanes". "L'Ajuntament hi és per quan els ciutadans necessiten ajuda, i el que a nosaltres ens estan fent és una injustícia", acaba reclamant.






DECLARACIONS

Mireia Cairó

I així estem des de diumenge. És clar, estem a quinze graus i mig en una habitació i tinc dos nens petits. I no només jo, tots els veïns tenen fills i també hi ha veïns que són gent gran. Al segle que vivim, no podem estar en aquesta situació. I més, si pagues.

Your browser doesn’t support HTML5 audio