La línia de rodalies C-7 de Renfe s'estrena amb una baixa afluència d'usuaris

Els passatgers reclamen una major freqüència de pas dels trens, sobretot en hores punta

Societat

Publicat el 23/mai/05 per M Castro / E Castanyer

Poca afluència d'usuaris durant el primer dia de funcionament de la nova línia de rodalies C-7 de Renfe, que enllaça L'Hospitalet i Martorell, passant per l'estació de Coll Favà de Sant Cugat. Tot i que des de Renfe han atribuït aquest fet al desconeixement encara d'aquesta línia, alguns usuaris han destacat també la necessitat d'incrementar la freqüència de pas de dels trens, sobretot a primera matí.

La posada en funcionament de la nova línia de rodalies de Renfe Operadora s'ha fet amb tota normalitat però amb una baixa afluència d'usuaris a l'estació de Coll Favà. Fonts de Renfe ho han atribuït, en bona part, al desconeixement que hi ha encara d'aquesta línia. Alguns usuaris han apuntat però la baixa freqüència de pas dels trens, sobretot a primera hora del matí. I és que entre el primer tren, a les 6:25 hores, i el segon, hi ha un interval d'una hora, i no és fins les 7:25, que els trens comencen a circular cada 30 minuts.

Alguns passatgers han destacat també la necessitat que la línia pugui arribar fins al Vallès Oriental, i han lamentat el fet que en hora punta, entre dos quarts de vuit i dos quarts de nou del matí, els combois s'aturin a Sant Andreu Arenal i no arribin fins a Plaça Catalunya o fins a l'Hospitalet del Llobregat. Tot i això, els santcugatencs han rebut molt positivament la inauguració d'un servei tant llargament reivindicat.

Usuari de la Línia C-7 de Renfe

Em va molt bé perquè visc aquí al costat, el que passa és que l'horari, en aquestes hores punta, hauria de ser més freqüènt.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



I és que la línia de mercaderies de Renfe entre El Papiol i Mollet va construir-se l'any 1982, i han fet falta molts anys i moltes reivindicacions per tenir, finalment, aquest servei per a passatgers,

Ara, i un cop feta realitat aquesta demanda, tant usuaris com els alcaldes de la zona reclamen que s'acabin de fer els deures i s'allargui el recorregut fins a Mollet, al Vallès Oriental, per tal d'unir els dos Vallès i el Baix Llobregat per mitjà de transport ferroviari i sense passar per Barcelona.

Recordem que la nova línia de rodalies entre Martorell i L'Hospitalet aprofita el traçat de mercaderies entre El Papiol i Mollet i ha suposat afegir 14,2 quilòmetres de vies i una inversió de més de 17 milions d'euros que han assumit des del Ministeri de Foment, Adif i Renfe. El nou servei permet estalviar una mitja de fins a 30 minuts el temps d'alguns trajectes.