UGT demana a Correus que augmenti la plantilla de Sant Cugat per oferir un servei de qualitat

Representants del sindicat s'han reunit amb l'alcalde, amb qui han compartit la preocupació pel mal servei postal a la ciutat

Societat

Publicat el 22/jul/05 per Miquel Herrada

Representants sindicals d'UGT han denunciat, una vegada més, que la manca de personal de Correus a Sant Cugat impedeix prestar un servei postal de qualitat a la nostra ciutat. Una delegació del sindicat s'ha entrevistat aquest divendres amb l'alcalde, Lluís Recoder, amb qui han coincidit en demanar a la direcció de l'empresa estatal un dimensionament real de la plantilla per evitar els retards en el repartiment i l'acumulació de cartes a les oficines.

Els representants sindicals d'UGT a Correus de Sant Cugat qualifiquen d'insostenible la situació del servei postal a la nostra ciutat, que segons fonts d'aquest sindicat ha acumulat en les últimes setmanes retards superiors a un mes en el repartiment. Els treballadors asseguren que la falta de personal impedeix oferir un servei de qualitat, ja que moltes seccions de la ciutat estan sobredimensionades i els carters no poden realitzar el repartiment diari de la correspondència. En moltes seccions, segons la UGT, el repartiment es realitza cada quatre dies i, en algunes ocasions, fins i tot un cop per setmana.

El secretari del sector postal de la UGT, José Feijoo, exigeix a la direcció de Correus que no intenti cobrir les vacants amb personal eventual, com s'ha fet fins ara de manera conjuntural, sinó que dimensioni correctament la plantilla de Sant Cugat per poder oferir un servei de qualitat. Això es traduïria, segons Feijoo, en incrementar la plantilla local en 7 repartidors fixes.

José Feijoo

Fins ara es netegen les acumulacions amb reforços de plantilla eventual, però aquesta no és la solució. S'ha de dimensionar bé la plantilla de Sant Cugat. Ara hi ha 45 repartidors, i n'hauríem de tenir 7 més per normalitzar la plantilla.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



De la seva banda, l'alcalde, Lluís Recoder, ha coincidit a reclamar, una vegada més, que la direcció de Correus dimensioni correctament la plantilla a Sant Cugat per prestar un servei de qualitat i ha remarcat que no es tracta d'un problema 'puntual' de manca de dotació, sinó d'una mancanca estructural que s'ha de corregir definitivament.

Lluís Recoder

És un problema de fons. El servei de Correus a Sant Cugat no està ben dimensionat, i això provoca els retards periòdics. Ho hem constatat conjuntament amb els representants de la UGT. El servei és bàsic i no pot ser que no es presti amb el nivell adequat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Des de la UGT adverteixen, a més, que les deficiències en el servei postal de Correus estan afavorint que les empreses privades de repartiment estiguin copant el correu local i el correu de valor afegit. Aquest últim servei, segons denuncia el sindicat, tampoc no el presta correctament l'ens públic, de manera que els ciutadans han de passar per les oficines de Correus per recollir els seus paquets, davant la impossibilitat de realitzar el repartiment a domicili.