La PTP defensa el tramvia del Vallès com a alternativa al Quart Cinturó

Societat

Publicat el 29/gen/07 per Adria Claramunt

L'aposta per un tramvia del Vallès -que uniria Montcada, Ripollet, Cerdanyola, Sant Cugat i Rubí, amb un ramal cap a la la UAB i Barberà- és la darrera proposta de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) com a alternativa al Quart Cinturó. De la seva banda, la titular de Territori, Mercè Conesa, veu indispensable la millora del transport ferroviari i valora positivament la proposta de desdoblar el Metro del Vallès, amb una nova estació de FGC a Sant Cugat.

La construcció d'una línia de tramvia pel Vallès ha estat la proposta que ha posat sobre la taula el president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Pau Noy, en una taula rodona organitzada pel Grup de Natura del CMSC.

Noy ha dit que aquesta pot ser una de les alternatives al Quart Cinturó, connectant les línies fèrries ja existents que estan pensades per anar i tornar de Barcelona.

Pau Noy

La proposta del tramvia del Vallès passaria per Montcada, Ripollet, Cerdanyola, Sant Cugat, UAB i Barberà, i seria més econòmic que el quart cinturó.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Noy ha explicat que amb aquesta idea el Vallès podria comptar amb un volum d'intercanviadors entre diferents mitjans de transport públic similar al de Barcelona.

De la seva banda, la tinenta d'alcalde de Territori, Mercè Conesa, ha apostat decididament per l'opció ferroviària. Conesa ha dit que és necessari el desdoblament dels FGC i ha afirmat que des de l'Ajuntament es reclamarà que la línia de l'avinguda Tibidabo arribi a Sant Cugat.

Mercè Conesa

Sant Cugat ha d'apostar pel ferrocarril i en aquest sentit hem de tenir una nova linia que ens porti cap a Barcelona i que ens uneixi a d'altres ciutats vallesanes.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



El debat d'aquest dilluns, titulat 'La mobilitat a l'àrea metropolitana de Barcelona', ha comptat també amb la presència del director tècnic de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Marc García, i del membre de l'Associació per a la Defensa i l'Estudi de la Natura (ADENC), Manel Larrosa.