L'associació PTP reclama millores a la xarxa ferroviària de Sant Cugat

Proposen convertir en circular la línia C7 de Renfe

Societat

Publicat el 6/feb/08 per Mar Castro

L'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) proposa convertir en circular la línia C7 de Renfe, ampliant el seu recorregut amb una parada a Cornellà. L'objectiu de la proposta és fer més eficaç la connexió entre les comarques del Baix Llobregat, el Barcelonès i el Vallès Occidental. L'entitat denuncia, a més, la manca de capacitat de la línia i la falta de connectivitat física amb les parades de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de l'Hospital General i la futura estació de Vulpalleres.

L'Associació per a la Promoció del Transport Públic detalla en el pla 'Tren 2014' les actuacions que s'haurien de fer en la xarxa ferroviària actual per aconseguir un bon servei a tot el territori. En el document, l'entitat proposa millorar l'actual línia C7, amb parada a la nostra ciutat, amb la creació d'una línia circular que passi per Rubí, Barcelona i Cornellà Centre. Actualment, la línia s'interromp a l'Hospitalet del Llobregat, en un extrem, i a Martorell, en l'altre.

Aquesta associació també proposa crear un nova línia, que anomenen C6, entre Vilanova, Vilafranca, Martorell, Granollers i Mataró i amb parada a la nostra ciutat.

Albert Obiols, tècnic de mobilitat de PTP, ha detallat a Cugat.cat les propostes que fan des de l'entitat.

Albert Obiols

Proposem que es tanqui el cercle i esdevingui una línia circular que faciliti la mobilitat dins del Vallès i la connectivitat amb el Baix Llobregat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Obiols ha denunciat la manca de connectivitat física que existeix entre les parades dels FGC i Renfe a Sant Cugat. En aquest sentit, l'entitat destaca la importància de crear nous intercanviadors entre la futura estació de FGC a Vulpalleres i la de l'Hospital General de Catalunya amb la línia C7.

Albert Obiols

El que permet és que qualsevol persona que viatgi en FGC es pugui desplaçar ràpidament amb Renfe. Volem optimitzar les dues vies que actualment es creuen.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



D'altra banda, el pla 'Tren 2014' proposa ampliar el nombre de vagons a la línia C7. Albert Obiols ha explicat que existeix una manca de capacitat en aquesta línia de rodalies i considera que s'ha d'igualar a la resta de línies, que circulen amb sis vagons.