Vuit de cada 10 mestres de les escoles de Sant Cugat faran vaga aquest dijous

Societat

Publicat el 11/feb/08 per Mar Castro

Els mestres de les escoles públiques de primària de Sant Cugat seguiran massivament la vaga convocada per aquest dijous pels sindicats de l'ensenyament. El 78% dels docents dels centres de la nostra ciutat han decidit aturar les classes per sumar-se a la protesta i un 3% encara té dubtes. El seguiment de la vaga per part dels professors de secundària, en canvi, serà molt inferior.

Quatre escoles de primària de Sant Cugat tancaran completament les seves portes aquest dijous com a resposta a la convocatòria unitària de vaga. El 100% dels docents dels CEIP Catalunya, la Floresta, Turó de Can Mates i de l'onzena escola han decidit no fer classe aquest dijous per exigir la retirada de les bases de la futura Llei d'Educació de Catalunya que ha presentat el conseller d'Educació, Ernest Maragall.

L'escola que menys seguiment de la vaga farà és el CEIP Ferran i Clua, on el 61% del professorat farà classe amb normalitat. D'altra banda, les escoles Joan Maragall i Pi d'en Xandri només obriran les portes per una classe, perquè només un professor de cada escola ha decidit desmarcar-se de la vaga.

El seguiment de la vaga per part dels professors dels centres de secundària de la ciutat serà menor. De moment, i sense que els IES Pla i Farreras i Leonardo da Vinci tinguin tancat el recompte, el 93% dels professors de l'IES Arnau Cadell no farà vaga i el 50% dels docents de l'Angeleta Ferrer també han decidit fer classe dijous.

La directora de l'IES Arnau Cadell, Maria Valls, ha explicat a Cugat.cat que se senten utilitzats pels sindicats.

Maria Valls

Ens sentim utilitzats pels sindicats perquè creiem que hi ha altres motius per fer vaga que no s'han posat sobre la taula.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Els sindicats USTEC-STE, Comissions Obreres (CCOO), ASPEC-SPS, FETE-UGT i CGT donen suport a la convocatòria de vaga. Segons aquestes associacions, les mesures que comporten les bases de la nova llei empitjorarien el nivell d'ensenyament i no solucionarien problemes com la massificació dels centres i la manca d'inversió en el sector.