Tabasa estudia construir un aparcament soterrat a Valldoreix

Zona verda de l'estació de Valldoreix

Societat

Publicat el 31/mar/10 per Anna Bernadó

L'empresa Tabasa està interessada en construir un aparcament soterrat de dues o tres plantes a l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de Valldoreix. Ho ha explicat la presidenta de l'EMD en la darrera junta de veïns, tot i que ha precisat que l'ens local està estudiant quant podria costar la infraestructura als veïns de Valldoreix. D'altra banda, aquest òrgan també ha acordat que no es cobri als veïns la taxa de l'àrea verda de la zona almenys fins a finals d'agost, quan l'EMD espera que es pugui sancionar degudament als usuaris que no tinguin el distintiu corresponent.

L'EMD ha donat a conèixer els resultats de l'estudi dels ciutadans que han demanat un distintiu de l'àrea verda a la junta de veïns. En el document es xifra en 2.500 els veïns del municipi que han demanat poder aparcar a la zona, mentre que les places existents són tan sols 400.

Els problemes d'aparcament a l'estació de Valldoreix han provocat que l'administració estigui buscant altres possibles solucions, com un aparcament soterrat que Tabasa, amb participació de l'Ajuntament, s'ha interessat en construir. Tot i això, la presidenta de l'EMD assegura que l'opció només s'està estudiant ja que cal aclarir quant podria costar al territori la infraestructura. Escoltem Montserrat Turu.

Montserrat Turu

Ens interessa saber què reportarà a la butxaca de la gent de Valldoreix.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



El govern de l'EMD reitera, però, que els problemes d'aparcament serien menors si es delimités una àrea d'influència per l'àrea verda de l'estació. És a dir, que només poguessin optar al distintiu verd pagant 20 euros anuals els valldoreixencs, i els santcugatencs més pròxims a l'estació de Valldoreix. D'aquesta manera, l'ens territorial assegura que es reduiria la demanda de places a 1.200 usuaris, dels quals la meitat només fan servir el cotxe de forma puntual, com detalla l'estudi. Ho explica el vocal de Mobilitat de l'EMD, Joan Gaya.

Joan Gaya

Es demostra que la meitat dels ciutadans que han demanat el distintiu estan a l'àrea d'influència, i més de la meitat no utilitzen el cotxe cada dia.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



De moment, l'EMD ha acordat no començar a aplicar la taxa d'aparcament de l'àrea verda als veïns que han demanat el distintiu almenys fins a finals d'agost. El motiu és que no se sanciona els veïns que aparquen sense tenir el distintiu. L'EMD considera que és una tasca de la Policia Local, mentre que l'Ajuntament reitera que a Sant Cugat hi ha una empresa concessionària que duu a terme les sancions de la zona blava i que no és feina del cos policial. L'ens territorial descarta aplicar aquesta opció perquè no vol que els veïns paguin més per aparcar a la zona.