La comunitat educativa debat sobre l'estat de l'ensenyament a Cugat.cat
Publicat el 7/jul/10 per Marc Sala
La nova Llei d'Educació ha centrat gran part del debat organitzat per Cugat.cat sobre l'estat de l'educació a la ciutat. Docents i sindicats consideren insuficient el redactat, que començarà aplicar-se el curs vinent, mentre que el departament d'Educació de la Generalitat indica que la norma garanteix la millora de la qualitat de l'ensenyament i del funcionament dels centres. Des de l'Ajuntament afirmen que la sostenibilitat i la innovació són els eixos prioritaris del projecte educatiu de la ciutat.
El responsable de la zona de Sant Cugat de la delegació d'Educació al Vallès Occidental, Jordi Vinyals, ha afirmat que la nova Llei d'Educació comença a mostrar resultats satisfactoris en els centres que han començat a aplicar alguns dels plans específics contemplats en la norma.
Jordi Vinyals
L'experiència mostra una tendència positiva. Una millor satisfacció en mestres, alumnes i pares i els resultats van en augment.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
En canvi, el delegat del sindicat USTEC al Vallès Occidental, Pep Barceló, considera que la llei es contradiu en buscar més qualitat però retallant els recursos.
Pep Barceló
No es pot dir que la llei portarà millores alhora que es retallen els recursos necessaris per fer-ho possible.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
La directora de l'escola Gerbert d'Orlach i portaveu de la comunitat educativa del sector públic de la ciutat, Anna Fitó, considera que la llei neix amb una mancança de base.
Anna Fitó
És una llei necessària però li manca una definició clara de la funció pública deixant clars els drets i els deures.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Des de l'Ajuntament, el director d'Esports, Educació i Joventut, Valentí Freixes, ha exposat les línies educatives que promou el consistori.
Valentí Freixes
La ciutat sostenible i la innovadora són les línies que volem que la ciutat i l'escola recorrin plegades.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Els pobres resultats de l'anomenada sisena hora i la necessitat de tenir més elements que permetin avaluar la qualitat de l'ensenyament han estat els pocs punts d'acord entre les diferents parts.