El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat per 1,7 milions d’euros la redacció
El perllongament de la línia Llobregat-Anoia, inclosa com a prioritària al Pla Director d’Infraestructures 2011-2020, millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic a la Nova Esquerra de l’Eixample, en una zona densament poblada que, a més, té diversos equipaments de rellevància com l’Hospital Clínic o l’Escola Industrial. Segons informa el Departament de Territori, el projecte també afavorirà la connectivitat ferroviària del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb la L5 i el tramvia, que ara finalitza a la plaça Francesc Macià sense connexió ferroviària, i altres línies dels FGC. En total, es preveu beneficiar més de 19 milions de viatgers anuals i més de 68.000 usuaris al dia. En paral·lel, el projecte pretén augmentar els usuaris en transport públic i reduir l’ús del vehicle privat (fins a 9.000 usuaris al dia provindrien del vehicle privat) i, d’aquesta manera, contribuir a la descongestió del trànsit i la promoció d’una mobilitat sostenible. La prolongació d’aquesta línia constarà de dos túnels independents de 6,7 metres de diàmetre. El projecte desenvoluparà la solució prevista a l’estudi informatiu de l’actuació, que comprèn quatre estacions adaptades a persones amb la mobilitat reduïda, tres de les quals seran de nova construcció. Seran les parades d’Hospital Clínic, que permetrà l’intercanvi amb la L5 del metro, Francesc Macià , que facilitarà l’intercanvi amb el Trambaix, Gràcia, que connectarà amb la línia d’FGC Barcelona-Vallès, i plaça Espanya, que comportarà la remodelació del vestíbul de l’estació d’FGC i de l’intercanviador amb la L1 i la L3 de metro.

