Un dissabte a Sant Medir

-->
Enllaç copiat al clipboard
03/02/18 a les 14:09h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

La Penya Regalèssia es manté fidel a conservar i divulgar el patrimoni cultural i històric de Sant Cugat i ha obert les portes de l’ermita de Sant Medir un dissabte més per a tots els visitants que han volgut entrar dins d’aquest edifici emblemàtic del parc natural de Collserola. L’entitat, que s’encarrega del manteniment de la construcció, ha fet una visita guiada a l’interior del recinte i ha explicat la seva història i les seves curiositats als interessats. L’ermita de Sant Medir es pot visitar cada dissabte d’onze del matí a dos quarts de dues de la tarda.

El primer document on es fa referència a l’ermita, d’estil romànic, data de l’any 962. La construcció té una planta regular de 8,8 per 7,3 metres i té un campanar amb dues campanes. L’interior té una volta de canó i un cor on s’hi pot accedir a través d’una escala de cargol. El membre de la Penya Regalèssia i historiador Biel Moreras ha posat en valor la importància de l’ermita per als santcugatencs.

Declaracions

Biel Moreras

Amb el pas del temps s’ha anat deteriorant. Per la Penya Regalèssia i per Sant Cugat és important poder mantenir aquesta tradició per molts anys.

Entre els visitants que s’han apropat ha destacat la presència d’un veí de Collserola, Jordi Cots, que ha cedit temporalment a la Penya Regalèssia una maqueta feta a escala de l’ermita perquè l’entitat l’exposi a l’interior del recinte. Cots ha explicat a Cugat.cat per què ha construït aquesta maqueta.

Declaracions

Jordi Cots

Fa molts anys que visc aquí al costat. Em sento molt meva l’ermita, és com si fos del meu poble. Com m’agrada el modelisme vaig decidir fer una maqueta i portar-la aquí perquèl’aprecio molt.

La jornada de visites a patrimonis arquitectònics i culturals de la ciutat continua demà amb les portes obertes a la capella de Sant Domènec.