La importància de la comunicació per evitar errors mèdics ha centrat la jornada sobre seguretat dels pacients d’aquest divendres a l’Hospital Universitari General de Catalunya (HUGC), on hi han participat més de 200 persones. Membres de la comunitat sanitària, dels cossos d’emergència i experts en comunicació han reflexionat sobre la necessitat de millorar el treball en equip i la interrelació entre professionals per excel·lir en l’atenció als malalts.
La jornada s’ha enfocat des d’un punt de vista multidisciplinar i per això ha comptat amb testimonis provinents d’àmbits diferents al sanitari, que han exposat la seva estratègia per afrontar crisis i problemes de comunicació. Mossos, Bombers i Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) han compartit com reaccionen i com encaren situacions límit amb l’objectiu d’aportar eines als professionals sanitaris per millorar la seva atenció. La infermera referent en Seguretat del Pacient de l’HUGC, Cristina Sagrera, ha explicat a Cugat.cat que el món mèdic ha de millorar en la comunicació interna i externa.
Cristina Sagrera
La jornada s’ha celebrat a la sala d’actes de l’hospital.

