Veïns de la Floresta s’organitzen contra un repunt de robatoris enguany i l’Ajuntament promet mesures

170907-centre-civic-floresta.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
07/09/17 a les 18:05h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

Veïns de la Floresta han decidit organitzar-se arran dels robatoris al districte al llarg d’aquest any. Un dels impulsors del grup Escamot la Floresta, Antonio Alberca, ha explicat a Cugat.cat que el detonant ha estat l’augment de delictes registrat aquest estiu. Fonts municipals han assegurat que s’han presentat 26 denúncies i avancen que l’Ajuntament, després d’una reunió aquest dimarts al consell de barri, prendrà mesures. Mossos ha confirmat dues detencions la setmana passada.

Alberca explica que el ritme de robatoris és ‘pràcticament d’un al dia’ i que a casa seva ja han entrat dues vegades i li han trencat els vidres del cotxe i de la furgoneta. El portaveu parla de fins una cinquantena de delictes, tot i que fonts municipals assenyalen que s’han produït 26 casos, 12 més que l’any passat. El florestà ha afirmat que els veïns estan espantats.

Declaracions

Antonio Alberca

Podem veure que la gent està espantada, en una situació de pànic. Fins i tot ha passat que entren un dia a robar, el propietari es desperta i tornen la nit següent per intentar entrar.

Segons l’impulsor del grup, es tracta d’un grup reduït de joves, que viuen en cases ocupades del districte i que aprofiten logísticament la proximitat de FGC per endur-se el material sostret i vendre’l als mercats. Segons fonts municipals, el consistori té identificades dues persones que generarien un ‘efecte crida’ per a altres individus de fora del districte. L’anomenat Escamot La Floresta s’ha articulat a través d’un grup de Whatsapp amb, de moment, 180 membres i es planteja fer una manifestació el proper ple. Aquest divendres està prevista una reunió per començar a organitzar-la. La setmana vinent es posarà en marxa una comissió mixta entre cossos de seguretat i veïns però, mentrestant, la Policia Local ha activat controls de pas al districte, ha augmentat el patrullatge a peu, destinarà agents cívics i revisarà el cens de cases ocupades.