Conesa veu 'oportunisme' en els dubtes del PSC sobre la mobilitat d'Esade


  • Comparteix:

La tinenta d'alcalde de Territori acusa el PSC de fer 'alarmisme oportunista' per qüestionar les mesures de mobilitat previstes en el projecte d'Esade. Mercè Conesa recorda que el projecte inclou un pla de mobilitat que preveu diferents accessos i obliga al centre de negocis a construir un aparcament de 900 places. A més, Conesa aprofita per reclamar a FGC que inverteixi a Sant Cugat tant com a Terrassa i Sabadell per augmentar l'oferta de transport públic.

La titular de Territori ha respost així les declaracions del portaveu municipal del PSC, Salvador Gausa, que havia demanat a l'equip de govern explicacions sobre les mesures que s'adoptaran per garantir la mobilitat a la zona on s'implantarà Esade. Conesa ha recordat que en la tramitació del projecte ja es va incloure un pla de mobilitat, conegut per tots els grups polítics i aprovat per la Generalitat.

El document preveu, segons ha explicat Conesa, que el centre de negocis construeixi un aparcament de 900 places, 600 de soterrades. A més, es dibuixen diferents accessos al recinte, a partir de la Ronda Nord, la Rabassada i els Túnels de Vallvidrera. També està en estudi la possibilitat de construir un carril segregat d'accés directe a Esade des de l'Avinguda Torreblanca. Les dades de Territori indiquen que la rotonda d'aquesta zona no presenta risc de col·lapse, tot i l'augment de trànsit previst.

Per tot això, Mercè Conesa assegura que les declaracions del portaveu socialista busquen generar un 'alarmisme oportunista' abans de la presentació pública del projecte d'Esade.

Mercè Conesa

Solucions a la mobilitat n'hi ha. Les declaracions del PSC busquen un alarmisme oportunista, tenint en compte que el projecte es presenta el dia 23.


Conesa ha afegit que la intenció de l'equip de govern és reforçar les opcions de transport públic per donar servei al futur centre d'Esade. Des de Territori apunten a la possibilitat de crear una línia d'autobusos llençadora per enllaçar amb les estacions ferroviàries i d'ampliar la xarxa de carril bici.

En aquest sentit, Mercè Conesa reclama a FGC que destini inversions importants a Sant Cugat per tirar endavant projectes ja previstos, com la construcció de l'estació de Vullpalleres o l'ampliació de la de Mira-sol. A més, la titular de Territori demana que es concreti el perllongament de la línia de l'Avinguda Tibidabo, que desdoblaria l'actual Metro del Vallès i aportaria una nova estació a Sant Cugat que podria donar servei a Esade.

Mercè Conesa

Reclamem que, un cop tirades endavant les grans inversions en altres ciutats vallesanes, es faci una gran inversió de FGC a Sant Cugat.


D'altra banda, l'Ajuntament està ultimant les converses amb FGC per activar un servei d'autobusos des de l'estació de Sant Joan per connectar amb la carretera de Roquetes, el polígon Can Magí i la zona del Trade Center. El projecte podria ser una realitat aquest trimestre.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.