El Teatre-Auditori viu l'equilibri entre tragèdia i comèdia del 'Don Giovanni' de Mozart

Cultura

Publicat el 12/nov/16 per Sergio Morales

El Cor Amics de l'Òpera de Sabadell i l'Orquestra Simfònica del Vallès han transportat aquest divendres el Teatre-Auditori a la Sevilla del segle XVIII per explicar la història del casanova Don Giovanni, a través de l'òpera homònima de Mozart. Es tracta d'una peça considerada com una obra mestra del músic austríac que, amb llibret de Lorenzo da Ponte, combina amb naturalitat comèdia i tragèdia. 'Don Giovanni', que gairebé ha exhaurit les localitats, és la primera òpera que es representa a l'equipament santcugatenc aquesta temporada. La propera serà 'La petita flauta màgica', el 17 de desembre.

L'òpera 'Don Giovanni', el títol original de la qual és 'Il dissoluto punito, ossia il Don Giovanni' (literalment 'El llibertí castigat, o Don Giovanni'), va estrenar-se el 1787 al Teatre dels Estats de Praga. Forma part de la coneguda com la 'Trilogia da Ponte', juntament amb 'Cosí fan tutte' i 'Les noces de Fígaro'. Aquestes dues obres ja van passar per Sant Cugat de la mà d'Amics de l'Òpera de Sabadell.

L'obra explica l'intent de Don Giovanni de seduir Donna Anna, un fet que porta a embolics que acaben, fins i tot, amb un assassinat. La presidenta d'Amics de l'Òpera de Sabadell, Mirna Lacambra, ha explicat que el muntatge que porta la seva companyia, tot i ser 'minimalista', es desenvolupa de manera tradicional. Lacambra ha subratllat el talent de Mozart a l'hora d'escriure òperes.

Mirna Lacambra

Mozart sempre és molt especial. Va ser un músic amb una inspiració fantàstica i resolia tots els personatges d'una manera brillantíssima.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



L'obra, de dos actes i inspirada en peces com 'El burlador de Sevilla' de Tirso de Molina, ha tingut la direcció de cor i orquestra de Daniel Gil de Tejada i la direcció escènica de Pau Monterde. Carles Daza s'ha ficat a la pell de Don Giovanni i Núria Vilà ha posat veu i cos a Donna Anna.