L’exdirector general de la Unesco, exministre i actual president de la Fundació Cultura de Pau Federico Mayor Zaragoza assegura que les xarxes socials permetran que la ‘gent’ s’organitzi i planti cara als poders per deixar d’acceptar ‘el que és inacceptable moralment’. Zaragoza, que ha impartit aquest dilluns una xerrada a Sant Cugat en el marc del 33è Curs d’Estiu de la Unipau, urgeix també a posar fi a la ‘plutocràcia’ que regeix el món, en referència al G-8 i al G-20, per deixar pas al ‘multilateralisme democràtic’.
L’exministre ha assenyalat que fins fa pocs anys, la població no tenia accés a la informació més enllà dels canals del poder i això va fer que es transigís en qüestions morals on no s’hauria d’haver fet. Això, assegura, obre la porta a un món on tots els països tinguin la mateixa veu i s’organitzin democràticament, un fet que també serviria per controlar excessos per part d’algun país en concret.
Federico Mayor Zaragoza
Mayor Zaragoza ha carregat especialment, tant a la conferència com a l’entrevista, contra les polítiques ‘neoliberals’, de Ronald Reagan, Margaret Thatcher i Donald Trump.
Federico Mayor Zaragoza
L’exdirector general de la Unesco ha remarcat també el paper de la dona en la configuració de la nova societat multilateral, que, segons les seves paraules, és l’única manera de superar els reptes del futur i deixar un món millor a les generacions futures.
Federico Mayor Zaragoza
Durant la conferència, Mayor Zaragoza ha cridat a la ‘tolerància zero’ davant actituds supremacistes i feixistes.

