Si continua la dinàmica dels primers sis mesos del 2018, aquest any es doblaran els casos atesos pel síndic santcugatenc respecte a la mitjana d’anys anteriors. Aquest augment, segons Palacio, es deu al fet que la ciutadania coneix i fa més ús d’aquest canal.
Ramon Palacio
Dels 54 assessoraments, la majoria s’han traslladat a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC)
i a altres serveis de l’Ajuntament. Del centenar de queixes rebudes, se n’han estimat 61, 11 de les quals amb resolució favorable per a l’usuari mentre que 31 encara estan en tramitació. Palacio també ha avançat que està en procés la construcció d’una nova web a través de la qual els usuaris podran iniciar els tràmits per una queixa. Tot i això, el 89% dels casos entren presencialment, un 8% per telèfon i un 2% a través del correu electrònic. La mobilitat ha centrat una desena de les queixes fetes, principalment pel funcionament de l’àrea verda
i per incidències de bicicletes amb vianants. De fet, Palacio ha anunciat que actuarà d’ofici amb recomanacions relatives a aquesta problemàtica i ha assegurat que ‘és necessari’ fer una ordenança que reguli l’ús de la bicicleta a la ciutat. De fet, l’Ajuntament va comprometre’s en el ple del març passat a regular la mobilitat
en bicicleta i altres ginys amb una ordenança o actualitzant la que aborda la circulació, modificada fa cinc anys.

