El Sant Cugat Experience torna amb vuit espais i 120 activitats

Societat

Publicat el 16/abr/15 per Mar Castro

La 2a edició del Sant Cugat Experience arribarà a la ciutat dijous de la setmana que ve i, durant quatre dies, descobrirà les vessants culturals, econòmica, artística, esportiva i comercial del municipi. La iniciativa es distribuirà en vuit espais on s'oferiran 120 activitats i actes. Aquesta iniciativa es fusiona amb el Sant Cugat Actiu, que a partir d'ara se celebrarà anualment a la primavera sota la mateixa marca.

La 2a edició del Sant Cugat Experience creix en activitats i es concentra en quatre dies. Les propostes quedaran repartides per espais. D'aquesta manera, la plaça de Pep Ventura, el carrer de Villà i el Centre d'Art Maristany acolliran les activitats artístiques. La plaça del Rei serà l'espai per a les propostes gastronòmiques, mentre que la plaça de Sant Pere aglutinarà la degustació de mercat. Les activitats de ciutat, emprenedoria i empresa s'ubicaran a la plaça d'Octavià, i el comerç i els serveis, al carrer de la Torre. L'automoció s'instal·larà a la Rambla del Celler i les propostes de família i serveis a la plaça de Barcelona. L'objectiu d'aquesta distribució és eixamplar la ciutat i fer arribar els participants a diferents racons de Sant Cugat per allunyar-los del tradicional eix comercial, que va del carrer Valldoreix al Santiago Rusiñol.

Tot plegat, ofereix un programa amb més d'un centenar d'activitats, que arrencaran coincidint amb Sant Jordi i les parades de llibres i roses a la plaça d'Octavià. Tot i així, la inauguració oficial serà divendres de la setmana que ve a la plaça d'Octavià.

L'alcaldessa, Mercè Conesa, ha explicat que la iniciativa busca moure la ciutat en tots els sentits per fer-la més activa i atractiva, no només per als santcugatencs sinó també per a veïns d'altres poblacions.

Mercè Conesa

És una manera de moure la nostra ciutat, de fer-la més activa i fer funcionar els sectors econòmics, culturals i artístics, i en definitiva l'activitat de Sant Cugat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Aquest gran aparador de l'oferta santcugatenca també inclou propostes consolidades com els Diàlegs Santcugatribuna, el Vintage Market de Mercantic, la Botiga al Carrer i les degustacions gastronòmiques. A més, algunes de les activitats del programa Sant Cugat Balla s'integren enguany en el Sant Cugat Experience, així com els concerts de Sant Jordi i l'espectacle del Ballet Nacional d'Argentina al Teatre-Auditori.

La presidenta de l'associació Sant Cugat Comerç, Mayte Pérez, ha afegit que l'objectiu és mostrar tota l'oferta que té la ciutat que és 'molt bona i innovadora'.

Mayte Pérez

Volem mostrar tota l'oferta que té la ciutat que és molt bona i innovadora.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



El programa es complementa amb visites guiades, concerts, mostres, exposicions, tallers i activitats esportives, entre d'altres. Aquesta 2a edició suposa un increment important en activitats respecte a l'any passat, durant la qual el Sant Cugat Experience va aplegar una àmplia participació especialment a les activitats gastronòmiques i comercials.

El certamen està organitzat també per la Fundació Sant Cugat Actiu, que aporta un pressupost de 40.000 euros i que està formada per un agrupació d'agents públics i privats, i té, a més, la implicació de diferents entitats i col·lectius de la ciutat, així com el patrocini de l'empresa Moritz, que suma 10.000 euros al projecte, així com un pla de mitjans.

Una novetat: el Datathon
Una altra de les novetats d'enguany és la realització del primer Datathon STC al Trade Center Sant Cugat, divendres i part de dissabte. Organitzat per l’Ajuntament, és una crida a tots els joves participants que vulguin desenvolupar un aplicatiu mòbil per oferir un servei a la ciutadania a partir de les dades que obre el consistori (open data). Un jurat, format per tècnics i professionals vinculats al món Big Data, valorarà quina és la millor proposta. Els tres primers guanyadors rebran un premi en metàl·lic i/o material.