Els directors dels CEIP de la ciutat rebutgen els principals punts de la futura Llei d'Educació

El passat mes de febrer es van concentrar més de 200 docents santcugatencs a la plaça de la Vila

Societat

Publicat el 14/mai/09 per Mar Castro

Els directors de les escoles públiques de Sant Cugat consideren que la futura Llei d'Educació perjudica l'educació pública i afavoreix els centres privats concertats. Els responsables dels CEIP de la ciutat tornen a denunciar, a més, que en l'elaboració de la llei no s'han tingut en compte les opinions dels diferents agents que intervenen en l'educació dels infants i remarquen que s'ha perdut l'oportunitat de tenir una llei consensuada per tothom.

Els directors dels CEIP de Sant Cugat han signat un comunicat conjunt per explicar que amb la futura llei educativa catalana, que han pactat al Parlament el PSC, ERC i CiU, l'escola pública surt perjudicada respecte a la concertada, i critiquen que se segueixin donant concerts educatius a escoles que segreguen els alumnes per gènere.

La portaveu dels directors de les escoles públiques santcugatenques, Anna Fitó, ha explicat a Cugat.cat que la manera de pactar aquesta llei no ha estat la correcta.

Anna Fitó

Ho han fet d'una manera no massa correcta perquè no s'ha tingut en compte el Pacte Nacional per l'Educació. S'ha pactat amb partits que afavoreixen més l'ensenyament privat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio





Els responsables dels CEIP critiquen que amb aquesta llei 'no s'equilibra a llarg termini l'arribada d'estudiants nous als centres'. Consideren, a més, que amb les propostes d'augment d'horaris de mestres a l'escola pública 's'acabarà amb una retallada de recursos humans que anirà en detriment de la qualitat de l'ensenyament dels seus alumnes'.

D'altra banda, i pel que fa a la prova de sisè de primària que es va passar a totes les escoles fa 10 dies, els directors de les escoles de Sant Cugat valoren de manera positiva aquest exàmen perquè consideren que servirà per 'reflexionar sobre el procés d'ensenyament-aprenentatge de cada centre'.