El primer que caldria plantejar-nos seriosament és: quan parlem de competències 'pròpies o impròpies', de què parlem? Pròpies en l'actual Llei són d'àmbit educatiu, serveis socials, sanitaris... Quan parlem de competències en educació en general se'ns intenta dir que les escoles de música, art, adults o bressol són impròpies, però si els ajuntaments no tenen competències en educació, per què han d'absorbir les despeses en subministres i manteniment (llum, gas, aigua,neteja, calefacció, consergeria...)? A l'escola primària pública, encara que rebin de l'Estat un percentatge per aula d'escolarització, fins on jo sé, no actualitzada.
Alguns conceptes curiosos s'afegeixen a la Llei que se'ns proposa:
- 'Racionalizar las competencias municipales'.
- 'Favorecer la iniciativa económica privada' (aquest concepte es repeteix en molts llocs).
- Ens parla de la reforma dels articles 135 i 137de la Constitució; o sigui, que sí que es pot reformar quan calgui.
- En medi ambient s'hi afegeix 'urbano'. Això vol dir 'parques y jardines'?
Després de més de 30 anys de funcionament dels Ajuntaments democràtics, és evident que tenim elements per canviar i millorar aquesta Llei, però no el que se'ns proposa.
MARIA SANSA és exregidora
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.