Escola i Esport. Dues peces clau del desenvolupament personal


  • Comparteix:

benet.andujar

Benet Andujar


Publicat: el 23/nov/12
Opinió d'esports
Més Columnes de l'autor
PDF

L'Auditori de la Casa de Cultura de Sant Cugat va acollir una xerrada vinculada al programa 'Enganxa't als valors' promogut per la UESC. Sota el títol 'Escola i Esport. Dues peces clau del desenvolupament personal', es van tractar les habilitats i capacitats compartides entre esport i escola.

ESCOLTA-HO

Destacaria sobretot la importància de crear sinèrgies per a produir canvis molt més profunds al llarg del temps.
Un primer aspecte considero que és el repte per trobar motius perquè els estudiants passin a l'acció, motivar-los. L'esport esdevé una gran oportunitat de motivació, etimològicament vol dir portar alguna cosa a un determinat lloc. Aquesta motivació - desig, per tal que es mantingui en el temps, ha de venir de dintre d'un mateix, del propi coneixement de nosaltres, de presa de consciència, presència ( pre -essència ) del moment de l'ARA. Podem partir de preguntes clau; Qui sóc? Què és important per a mi? Quins són els meus talents, habilitats, capacitats?
La motivació és la benzina del talent. Si tenim una alta capacitat per realitzar una determinada tasca però no la materialitzem en una acció deixa de ser una habilitat, si no es posa en pràctica és del tot ineficient.
Aquesta és la peça clau. La Motivació. Motivació = Desig + Incentiu + Facilitador ( què vull ? + per a què? + com ho faré?). Algunes conclusions d'aquesta xerrada.
· Esport i escola són un mateix reflex de com és la persona , les accions en un camp són interpolables a un aula i viceversa.
· Aprofitar el coneixement de què fem millor a cada una d'elles per tal de modificar i millorar-ho a l'altre.
· L'efectivitat en el procés d'aprenentatge rau en el coneixement propi de les fortaleses i és en aquest aspecte en el que s'ha d'invertir i insistir.
· La força motora del talent és la motivació.
· La motivació és una actitud.
· Motivació= Desig + Incentiu + Facilitador (Què, Per a què i com)
· Saber com és l'element més dificultós.
· Per a poder mantenir la motivació hem d'incidir en alguns dels tres aspectes.
· La decisió inicial d'estar present és vital per a facilitar la motivació i els canvis a llarg temps.
· Com a pares, professors i entrenadors decidim com veure al nostre interlocutor i això marcarà la relació.
· El pacte és un bon recurs per a facilitar la motivació.
· Les preguntes com a eina de coneixement profund.
· Tenir diferents perspectives és un bon recurs per a facilitar la motivació.


BENET ANDÚJAR és fundador i director del centre EduTac



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.