L'equip de govern reitera la seva oposició a la nova línia dels FGC entre Barcelona i Sant Cugat


  • Comparteix:

El projecte, que inclou la construcció d'un túnel a Collserola, podria tenir impacte sobre Torre Negra

El projecte, que inclou la construcció d'un túnel a Collserola, podria tenir impacte sobre Torre Negra

L'equip de govern ha reiterat la seva oposició al projecte de construcció d'una nova línia dels FGC entre Barcelona i el Vallès Occidental, que implicaria construir un nou túnel a Collserola i afectaria, previsiblement, el sector de Torre Negra. Després que l'Autoritat del Transport Metropolità hagi decidit encarregar un estudi de viabilitat sobre aquest projecte, des de l'Àrea de Territori s'insisteix en què el traçat de la nova línia no està clar i, per això, es demana la seva suspensió.

El projecte de construcció d'una nova línia dels Ferrocarrils de la Generalitat entre Barcelona i el Vallès Occidental, que perllongaria la línia que ara s'acaba al Tibidabo fins a Sant Cugat, ja va ser objecte, el mes de juny passat, d'una al·legació per part de l'Ajuntament al Pla Director d'Infraestructures del Vallès Occidental.

Ara, un cop l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha encarregat un estudi de viabilitat sobre aquest projecte, l'equip de govern ha reiterat la seva oposició. Els arguments, els explica la tinent d'alcalde de Territori, Mercè Conesa.

Mercè Conesa

Estem en contra de qualsevol eix de comunicació que afecti excessivament Collserola i Torre Negra. Ja vam manifestar la nostra oposició en les al·legacions al Pla Director d'Infraestructures de la comarca.


Segons Conesa, la nova línia dels FGC podria tenir un impacte negatiu sobre la zona protegida de Torre Negra. Malgrat tot, des de l'equip de govern volen ser prudents, ja que encara no es coneix el dibuix concret del projecte ni el seu impacte real sobre el territori. Mercè Conesa.

Mercè Conesa

De moment no coneixem el contingut del projecte ni quin impacte tindria sobre Torre Negra. És una qüestió que ens preocupa molt i volem ser prudents.


Recordem que el projecte de construcció d'una nova línia dels FGC entre Barcelona i el Vallès Occidental està inclòs al Pla Director d'Infraestructures pels anys 2001-1010. La proposta consisteix en la creació d'un nou eix ferroviari, paral·lel a l'actual Metro del Vallès, que aniria des de l'actual estació de l'Avinguda Tibidabo, a Barcelona, fins a Sant Cugat, es desviaria cap a Cerdanyola i continuaria fins a Sabadell.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.