CiU porta al Congrés l'intercanviador de Volpelleres


Temes relacionats

Sant Cugat podria acollir la interconnexió de la línia R8 de Renfe i els FGC (16/feb/12)

Via Vallès proposa la creació de dos intercanviadors a la R8 per millorar el servei ( 3/nov/11)

Recoder insta el ministeri de Foment a construir l'intercanviador a Volpelleres ( 9/mar/11)


  • Comparteix:

La diputada Lourdes Ciuró

La diputada Lourdes Ciuró

El grup de CiU al Congrés dels diputats ha entrat una pregunta al govern espanyol sobre l'intercanviador de Volpelleres. Aquesta infraestructura ha de connectar la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a aquesta zona amb la de Renfe, que té l'estació al barri de Coll Favà. La diputada de CiU Lourdes Ciuró, que aquest divendres s'ha trobat amb representants de la federació nacionalista a la ciutat, ha avançat que la pregunta pretén concretar un calendari per a l'execució de l'intercanviador.

L'intercanviador ha de permetre connectar els dos serveis de transport públic ferroviari de la ciutat al barri de Volpelleres. Tot i ser una infraestructura reclamada per Sant Cugat i diversos col·lectius, aquesta proposta no compta amb partida pressupostària.

És per això que el grup de CiU al Congrés ha registrat una pregunta per concretar les intencions del govern espanyol i un calendari per a la seva execució. Ho ha avançat la diputada de CiU a Madrid Lourdes Ciuró.

Lourdes Ciuró

Tenim entrada un pregunta per escrit per saber si tenen previst la connexió de Renfe amb Volpelleres i per a quan.


Ciuró ha participat aquest divendres en un dinar amb representants locals de la federació nacionalista, on la diputada també ha avançat que el seu grup treballa perquè el Corredor Mediterrani sigui la prioritat del govern espanyol en matèria d'infraestructures, així com l'estació vallesana del Tren de Gran Velocitat (TGV).



  • Comparteix:

COMENTARIS

En la meva opinió i la 'experts coneixedors de la situació de les estacions de la RENFE i dels FGC, un intercanviador a Vollpelleres no és la solució, perquè les estacions estan quasi bé a un Km de distància (exactament a 900mts) quan paradoxalment les vies d'ambdues línies s'entrecreuen en diferents punts, un a nivell de l'estació de FGC de Vollpelleres i l'altre a la de l'hospital general de Catalunya. Per tant, el que cal o és canviar d'ubicació l'estació de RENFE de Vollpelleres 900 mts o fer l'intercanviador a nivell de l'estació de l'hospital general. D'altra banda, cal fer útil la línia de la RENFE i per tant, trencant la radialitat de Barcelona, fer que pel sud els trens arribin a Tarragona i pel nord a Girona, cosa que uniria moltes ciutats mitjanes del país sense passar per Barcelona.

Josep Maria Simeon Nogués. Enviat el 9/mar/12


OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.