El web dels pressupostos participatius rep 292 propostes, la majoria sobre espai públic i mobilitat


  • Comparteix:

Imatge de la promoció del procés participatiu

Imatge de la promoció del procés participatiu

Els pressupostos participatius, amb què els santcugatencs poden decidir la destinació de dos milions d'euros en les inversions per al 2018-2019, han registrat al web Decidim.santcugat.cat 292 propostes, a l'espera de comptar les que s'han presentat en paper a les bústies. Gairebé un centenar de les iniciatives estan lligades als àmbits d'espai públic i mobilitat i Centre Est és el districte que ha rebut més idees. Així, es registra un descens del 70% respecte a l'any passat perquè enguany s'ha limitat a una el número de propostes per persona o entitat per agilitzar la tria i incentivar l'elaboració. Fins aquest diumenge es pot donar suport a les iniciatives i les que aconsegueixin cinc vots passaran a la validació tècnica.

Projectes de barri i de ciutat
Enguany la iniciativa ha ampliat l'edat de participació, ara a partir dels 14 anys, i la garantia que tots els districtes tindran un projecte escollit. S'han presentat 129 'projectes de barri', que poden tenir una dotació de fins a 80.000 euros. El districte amb més propostes és Centre Est (45), seguit de (Centre Oest 28), Mira-sol (24), la Floresta (17) i les Planes (15).

Pel que fa als 'projectes de ciutat', que poden disposar de fins a 300.000 euros, s'han presentat 157 propostes. D'aquestes, gairebé dues terceres parts van dedicades a l'espai públic (46) i a la mobilitat (46). Segueixen a aquestes temàtiques benestar i ciutadania (19), esports (17), medi ambient (15), cultura (6), innovació (5) i altres àmbits (3). No s'ha presentat cap proposta en l'àrea d'educació.

Calendari
La campanya de promoció, sota el lema #PracticoCiutat, va arrencar el 23 de novembre i ha suposat una despesa en promoció, per part de l'Ajuntament, de 9.000 euros. Enguany s'han reservat 30.000 euros que treballaran el Consell d'infants i el Consell de Joves 13/16. A banda, hi ha una reserva de 70.000 euros per a gestió del procés, comunicació i imprevistos.

Entre el 20 de novembre i el 31 de desembre se sotmetrà a validació tècnica les propostes que hagin aconseguit el màxim de cinc suports. A partir de l'any vinent, del 15 de gener al 28 de febrer serà el moment de treballar els projectes validats en els tallers de debat ciutadà. La votació de les 30 propostes finalistes tindrà lloc entre el 28 d'abril i el 6 de maig. L'execució de les iniciatives escollides s'efectuarà entre l'1 de juny i el 31 de desembre.
about author

Comenta-ho a Facebook

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.

Aconsegueix els vídeos de Cugat TV en DVD

Mira el catàleg de la Botiga de cugat.cat