El tall parcial a la rotonda de l'hip˛drom es farÓ el 9 i 10 de febrer

L'Ajuntament descarta fer-ho aquest cap de setmana per motius tŔcnics


  • Comparteix:

Segment de la rotonda on es produirÓ el tall / Foto: Google Maps / Cugat.cat

Segment de la rotonda on es produirÓ el tall / Foto: Google Maps / Cugat.cat

El tram de la rotonda de l'hip˛drom entre la carretera de RubÝ i el carrer de Vallespir quedarÓ tallat al trÓnsit el cap de setmana del 9 i 10 de febrer. Es tracta d'una restricciˇ que es repetirÓ tots els caps de setmana i que servirÓ per acostumar els conductors i calcular l'impacte que es derivarÓ la introducciˇ del carril bici que travessarÓ la rotonda. Derivat del tall, no es podrÓ accedir a la rotonda des de la carretera de RubÝ i tampoc no es podrÓ accedir a Vallespir des de la rotonda. El tall estava previst per a aquest cap de setmana del 2 i 3 de febrer, per˛ el consistori ha decidit ajorna-lo per motius tŔcnics.

Els treballs van comenšar fa dues setmanes i encara sˇn amb prou feines apreciables, per˛ suposaran un canvi important a la circulaciˇ per la zona. Les tres rotondes actuals, l'hip˛drom, el Xic i els Arreus, es convertiran en una de gegant que, segons la tinenta d'alcalde de Mobilitat, Cristina Paraira, 'no eliminarÓ les cues, per˛ les farÓ mÚs flu´des'.

Sunyer estÓ immers ara en un estudi europeu per descobrir els efectes de la contaminaciˇ sobre els fetus
La nova circulaciˇ a la rotonda / Foto: Ajuntament de Sant Cugat
La nova circulaciˇ a la rotonda / Foto: Ajuntament de Sant Cugat
Paraira ha explicat que el fet que no s'hagi de cedir el pas en tres rotondes, sinˇ en una sola, ajudarÓ a millorar la circulaciˇ, tot i que, ha advertit, 'les cues no desapareixeran'. Tot plegat ajudarÓ a configurar una futura ruta ciclable que unirÓ Sant Cugat amb RubÝ i permetrÓ els vianants i les bicicletes transitar amb seguretat en un espai on fins ara no disposaven de cap alternativa.

La futura ruta, ha explicat l'alcaldessa, Carmela Fortuny, durant la visita d'obres, seguirÓ amb el tram que transcorre paralĚlel a la carretera de RubÝ fins al terme municipal de la ciutat ve´na i es connectarÓ tambÚ amb l'avinguda de Rius i Taulet circumvalĚlant la rotonda del Xic. L'objectiu final Ús 'reduir el trÓnsit en vehicle privat' en una ciutat on puguin conviure 'bicicletes, patinets i persones que van a peu', ha assenyalat.

Cristina Paraira

El gran avantatge Ús que, tot i haver-hi trÓnsit en hora punta, guanyem poder creuar amb seguretat a peu o en bicicleta d'una manera segura.

Carmela Fortuny

Treballarem perquŔ sigui aixÝ. DesprÚs dependrÓ d'altres factors, com per exemple dels pressupostos, tot i que bona part de la subvenciˇ ve de l'└rea Metropolitana de Barcelona.



Comenta-ho a Facebook

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notÝcia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

AvÝs important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opiniˇ expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o ilĚlegal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancelĚlar el dret de publicaciˇ als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.

Aconsegueix els vÝdeos de Cugat TV en DVD

Mira el catÓleg de la Botiga de cugat.cat