La seguretat dels ciclistes a Sant Cugat, principal preocupació de l'Assemblea de la Bici

L'entitat organitza aquest divendres, 'Dia sense cotxes', una sortida per "donar-li una volta a l'anella verda"


  • Comparteix:

Un dels carrils bici que hi ha al centre de Sant Cugat / Foto: Premsa Ajuntament (Lali Puig)

Un dels carrils bici que hi ha al centre de Sant Cugat / Foto: Premsa Ajuntament (Lali Puig)

'L'èxit del futur de la mobilitat en bicicleta depèn molt de la seguretat'. Ho diuen des de l'Assemblea de la Bici en la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible i Segura que se celebra durant aquesta setmana i es tancarà divendres amb el Dia Sense Cotxes. De fet, aquesta tarda del 22 de setembre, l'entitat organitza la pedalada 'Dona-li la volta a l'anella verda'. Una acció que sortirà a les 18 h des de la plaça de Lluís Millet i que donarà voltes per aquest eix de la ciutat, que consideren li manca seguretat. Ernest Vidal i Samuel Navarro, membres de l'associació, han participat aquesta setmana en el programa 'Entitats' de Cugat Mèdia.

ESCOLTA-HO

"La retirada de les pilones (en un tram del carril bici de l'anella verda) ens va agafar per sorpresa i va ser inesperada" ha explicat, precisament, Ernest Vidal. Fruit del malestar que va suposar aquesta acció del nou equip de govern, l'Assemblea s'ha reunit aquest dimarts amb l'alcalde, Josep Maria Vallès; el tinent d'alcaldia de Seguretat, Bernat Picornell; i la tinenta d'alcaldia de Mobilitat, Cristina Paraira. Una reunió que l'assemblea valora amb cert optimisme pel compromís de trobada trimestral al qual s'ha arribat.

Tot i aquest acord, l'entitat reclama, sobretot, un gran pacte de ciutat relacionat amb la mobilitat "que defugi de les discussions polítiques". "Els que governen han de prendre decisions impopulars però estructurals", ha dit Vidal, que considera que moure's en bicicleta a Sant Cugat "és molt perillós". L'assemblea considera que la manca de llum, els trams de carril bici no acabats i la invasió que pateixen per part de vehicles motoritzats són els principals problemes amb els quals es troben. Tot plegat "desincentiven la gent" a l'hora d'agafar la bici, apunta Samuel Navarro.

Objectius de futur

Més enllà de la millora de la seguretat, que és la prioritat més urgent que posen sobre la taula, l'Assemblea de la Bici ha reclamat al nou equip de govern que es treballi per reduir el 50% del trànsit motoritzat per al 2030 i que es tiri endavant el Pla de Mobilitat existent des del 2014, abans de tirar endavant un de nou perquè "encara té molt recorregut i va en sintonia amb el que demana Europa i els acors de París" en la lluita contra el canvi climàtic.

Les millors ciutats

L'Assemblea de la Bici, que actualment compta amb 80 membres -una quinzena d'ells actius-, creu que Sant Cugat s'hauria d'emmirallar amb ciutats com Pontevedra i Copenhaguen per millorar la mobilitat a la ciutat amb una visió sostenible.




Ernest Vidal

No demanem mà dura, demanem que ens poguem moure en bicicleta amb seguretat per tot el municipi.

Samuel Navarro

Hi ha 50 quilòmetres de carril bici però molts no són funcionals de forma segura.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.