Cerdanyola retarda la urbanització del Centre Direccional, però manté l'obertura del sincrotró el 2010


Temes relacionats

Comencen els treballs del Centre Direccional de Cerdanyola, a tocar de Sant Cugat (13/nov/07)

Sant Cugat i Cerdanyola estudien alternatives per reduir l'impacte del Centre Direccional a la mobilitat de la zona ( 4/oct/05)

La Comissió d'Urbanisme de Barcelona aprova definitivament el Centre Direccional de Cerdanyola (27/set/05)

L'Ajuntament reitera la demanda d'un vial alternatiu per 'eixugar' el trànsit del Centre Direccional (21/set/05)

Cerdanyola i la Generalitat acorden reformular el Centre Direccional, ampliant considerablement la franja protegida amb Sant Cugat (30/oct/03)

Lluís Recoder i Antoni Morral demanen la implicació d'administracions superiors per protegir els espais verds dels municipis (29/oct/03)


  • Comparteix:

Estat actual de les obres de la BP-1413

Estat actual de les obres de la BP-1413

Les obres d'urbanització del Centre Direccional de Cerdanyola, un sector limítrofe amb Sant Cugat, acumulen prop d'un any de retard. La demora no afectarà el laboratori de llum sincrotró, buc insígnia del projecte, que es posarà en marxa a principis del 2010. La carretera que uneix Sant Cugat i Cerdanyola estarà desdoblada a finals de l'any que ve.

Les negociacions amb les companyies d'aigua, electricitat, telefonia i gas que han de donar servei al nou 'eixample de Cerdanyola' expliquen el retard de les obres, segons els seus responsables. De tota manera, el director del Consorci del Centre Direccional, Miquel Sodupe, ha explicat a Cugat.cat que aquestes dificultats no faran variar el calendari previst del sincrotró.

Miquel Sodupe

Les obres són complexes i per això hi ha un cert retard. Però el sincrotró es posarà en marxa el 2010.


Pel que fa a les infraestructures viàries, Sodupe ha indicat que el desdoblament de la carretera BP-1413, que uneix Sant Cugat i Rubí, estarà enllestida a finals de l'any que ve. La via tindrà quatre carrils -dos per cada sentit-, un carril bici i voreres, i ocuparà un màxim de 40 metres d'amplada. L'anomenada Avinguda de la Ciència enllaçarà amb l'AP-7 i la B-30 amb quatre carrils i s'arranjarà el nou pont sobre l'autopista per connectar amb la Universitat Autònoma.

Sodupe adverteix, però, que aquestes actuacions no seran suficients per absorbir l'increment de mobilitat previst, i per això defensa l'aposta ferroviària, que passaria per la construcció d'una nova línia dels FGC que travessi Collserola, amb estacions a Cerdanyola i a l'Autònoma.

Miquel Sodupe

El Pla Territorial Metropolità preveu una infraestructura ferroviària molt potent a la zona, sinó tot seria insuficient.


Per abastir d'electricitat el Centre Direccional, es construirà una subestació a tocar del terme municipal de Sant Cugat que donarà servei independent al sincrotró, a Cerdanyola i a una zona de la nostra ciutat.

El projecte preveu urbanitzar una zona de 340 hectàrees, amb 3.500 nous habitatges -el 40% dels quals seran protegits- i un corredor verd d'un quilòmetre d'amplada.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.