Fake new

Encara no se sap res dels autors de l’agressió homòfoba de Sant Cugat, tampoc que siguin alumnes del Viaró

08/07/2021

Una pàgina web assegura que els joves tenen 15 i 17 anys i que estudien en aquest centre santcugatenc, però els Mossos ho desmenteixen a Cugat Mèdia

Una pàgina web anomenada kitradio.net ha publicat que els autors de l’atac homòfob a Sant Cugat són dos alumnes de l’escola Viaró i diversos comptes de Twitter se n’han fet ressò. Cugat Mèdia ha contactat amb els Mossos d’Esquadra, que constaten que aquesta informació és falsa, ja que la investigació encara està oberta. De moment, segons la policia catalana, no se sap res dels autors de l’agressió.

També s’ha fet ressò d’aquest cas de desinformació l’alcaldessa, Mireia Ingla, que demana no difondre “rumorologia ni notícies no contrastades”.

Més Notícies

‘El juego del calamar’: la sèrie que les criatures haurien d’evitar

18/10/2021

Què podem fer quan el contingut entra a casa o a l’escola? Cugat Mèdia en parla amb expertes ‘El juego del calamar’ és la sèrie de la qual tothom en parla. És una de les novetats de la plataforma Netflix, que tracta d’un grup d’adults que participen en una competició de jocs infantils en la […]

Una noia fa una fotografia per penjar-la a Instagram

Instagram afecta el nostre estat d’ànim?

13/10/2021

Instagram és una de les xarxes que ha irromput amb més força en els darrers anys i ja és la quarta en nombre d’usuaris a nivell mundial. Cap experiència sembla completa si no es comparteix amb amics, familiars i seguidors penjant una fotografia en aquesta plataforma, ja siguin les vacances, un dinar, anar al cinema […]

Cal preocupar-se per l’addicció dels joves als videojocs?

29/09/2021

Els joves passen cada cop més temps a internet i els videojocs són una de les aficions més habituals. Fa uns dies es va fer viral la notícia d’un adolescent ingressat en un centre per l’addició al Fortnite, que d’immediat va generar debat. Us heu de preocupar si teniu fills i filles que hi juguin?

La DIBA també aposta per l’alfabetització mediàtica

25/08/2021

Has rebut algun SMS al mòbil o algun DM a les xarxes socials amb un enllaç i el missatge que si el cliques rebràs diners, un val o algun premi? No pares de veure anuncis de gent jove que s’ha fet rica fent no sé què? Et creus tot el que veus a la xarxa?

Les 5 fake news més habituals sobre les vacunes

16/07/2021

La majoria de la població catalana ja s’ha posat com a mínim una vacuna contra la COVID i recentment s’ha autoritzat la vacunació de la població entre 16 i 29 anys. Us expliquem les 5 fake news més habituals sobre els efectes de la Pfizer, l’AstraZeneca, la Moderna o la Jansenn. – No tenen components […]

Ull crític a les escoles i instituts

30/06/2021

El projecte Ull crític té un fort vincle amb les escoles i els instituts des del primer dia i per això desitgem fer camí plegats. Cugat Mèdia vol implicar al màxim el món escolar a través de xerrades, tallers i iniciatives comunes.

Solidaritat i comunicació a l’Institut Angeleta Ferrer

16/06/2021

Ull Crític treballa conjuntament amb les escoles i instituts de la ciutat. El darrer exemple és el treball solidari de l’Institut Angeleta Ferrer, que vol connectar les entitats de voluntariat amb els joves i la comunitat educativa. Per això l’alumnat de tercer d’ESO està elaborant tríptics i cartells per donar ressò al tercer sector dins […]

5 consells per detectar ‘fake news’

09/06/2021

Cada dia ens arriba un gran volum d’informació a través del mòbil i d’altres pantalles i no sempre podem estar 100% segurs de la seva veracitat. Per això t’oferim les cinc preguntes a contestar per detectar fake news i no contribuir a fer-les virals: · D’on surt la notícia? Cal mirar si ve d’un mitjà […]

Ull Crític: el portal de Cugat Mèdia per a l’alfabetització mediàtica

01/06/2021

El mitjà públic fa un pas més en la seva aposta per fomentar una societat més crítica i plural Cugat Mèdia posa en marxa Ull Crític, el portal per contribuir a l’alfabetització mediàtica. El mitjà públic de Sant Cugat, amb la seva missió de servei a la ciutadania, vol ser un vehicle que permeti assimilar la […]