Final de curs


  • Comparteix:

maria.sansa

Maria Sansa


Publicat: el 18/jun/15
Opinió
Més Columnes de l'autor
PDF

Per la majoria d'alumnes i de professorat, acabarà feliçment, però tornem a parlar de fracàs escolar. Tenim el costum de pensar que l'alumne que no aconsegueix aprovar no s'ha esforçat prou. Però crec que seria convenient fer una reflexió més a fons.

Espanya no té un fracàs escolar per que si, tenim una societat amb un nivell baix d'estudis perquè no s'ha invertit prou en educació, és evident que no fomentar l'educació és una clara voluntat política.

Un país que ens agrada fer servir de referent és Finlàndia. Cal tenir en compte, però, que als anys 80, amb un pacte de totes les forces polítiques i socials, es va arribar a un seguit d'acords:

Quin tipus de ciutadà volem?

Quin tipus de societat?

Ja fa molts anys, persones importants pedagògicament (Marta Mata, Pere Roig, Pilar Benejam...) sostenien que quan un centre o un professor tenien un determinat nombre d'lumnes suspesos és en realitat un fracàs de la seva manera de transmetre coneixements.

Voldria acabar amb unes paraules escrites a un butlletí de l'nstitut- Escola pel doctor Estalella: 'A classe la familiaritat ha de substituir la jerarquia, el consell al reny i el sentiment al càstig'.

MARIA SANSA és exregidora



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.